• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403080502921
  • خبرنگار : 71516

آخرین وضعیت بیمارستان کمال عدوان در غزه پس از یورش نیروهای رژیم صهیونیستی

آخرین وضعیت بیمارستان کمال عدوان در غزه پس از یورش نیروهای رژیم صهیونیستی

وزارت بهداشت غزه نسبت به وضعیت وخیم بیمارستان کمال عدوان بعد از یورش نیروهای رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد وضعیت بیمارستان کمال عدوان بعد از یورش نیروهای اسرائیلی به آن در حال وخیم‌تر شدن است. ۲ کودک در بخش مراقبت‌های ویژه در این بیمارستان بعد از متوقف شدن ژنراتورهای بیمارستان و از کار افتادن دستگاه‌های اکسیژن به شهادت رسیدند. سه آمبولانس و خودروی حمل و نقل منهدم شدند و این مساله مانع عملیات امدادرسانی و نقل و انتقال می‌شود.

طبق گزارش الجزیره، این وزارتخانه اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی به بازرسی این بیمارستان پرداخته و در بخش‌های مختلف آن اقدام به تیراندازی کردند که منجر به رعب و وحشت و نگرانی در داخل آن شد.

آخرین وضعیت بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه پس از یورش نیروهای رژیم صهیونیستی
بیمارستان کمال عدوان

این وزارتخانه اعلام کرد مجموع افراد داخل بیمارستان ۶۰۰ نفر شامل بیماران، مجروحان، کادر پزشکی و همراهان آنها است. تعداد بیماران و مجروحان در حال حاضر ۱۹۵ تن و تعداد کادر پزشکی ۷۰ تن هستند و سه پرستار و نظافتچی در حوادث کنونی زخمی شدند. وضعیت این بیمارستان مداخله فوری نهادهای بشردوستانه برای تضمین سلامتی جان کارکنان و بیماران و فراهم کردن نیازهای ضروری را می‌طلبد.

دستگاه دفاع مدنی در غزه شامگاه جمعه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی یورش به بیمارستان کمال عدوان در استان شمال نوار غزه «سعید شبیر»، مدیر مرکز دفاع مدنی در اردوگاه جبالیا و یکی از کارکنان تیم آتش نشانی را بازداشت کرد و آنها را به مکانی نامعلوم منتقل کرد.

جمعه وزارت بهداشت غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان کمال عدوان یورش برده و صدها بیمار و مجروح و کادر پزشکی را در داخل آن بازداشت کرد.

سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد که ارتباط با این بیمارستان را از دست داده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد وضعیت شمال نوار غزه فاجعه بار است و بیش از ۱۵ هزار نفر نیاز به انتقال به خارج از نوار غزه برای معالجه دارند.

رسانه‌های فلسطینی نیز به نقل از یکی از مسؤولان بیمارستان کمال عدوان اعلام کردند کادر پزشکی همچنان در داخل بیمارستان با مجروحان و بیماران حضور دارند. همراهان بیماران و برخی از آوارگان از بیمارستان اخراج شدند.

وی تاکید کرد که سه تن از کادر پزشکی در این بیمارستان زخمی شده‌اند اما بقیه حالشان خوب است.

چهارشنبه دفاع مدنی در غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی خدمات این بیمارستان را متوقف کرده و کادر آن را هدف قرار داده و کارکنان را تهدید کرده است که در صورت استفاده از خودروهایشان در عملیات امداد و نجات آنها را هدف قرار می‌دهد.

حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق شمال نوار غزه همزمان با تلاش ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه این منطقه و کوچاندن اجباری ساکنان ادامه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی عملیات بمباران بی‌سابقه اردوگاه و شهرک جبالیا و مناطق شمال نوار غزه را در پنج اکتبر آغاز کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha