• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403080603791
  • خبرنگار : 71610

انتقاد وزرا و مقامات صهیونیست از نتانیاهو به دلیل حمله ضعیف به ایران ادامه دارد

انتقاد وزرا و مقامات صهیونیست از نتانیاهو به دلیل حمله ضعیف به ایران ادامه دارد

ناکامی رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف حمله تجاوزکارانه علیه جمهوری اسلامی ایران انتقاد وزرای کابینه این رژیم را به همراه داشته است.

به گزارش ایسنا، وزرای کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی از نامتناسب بودن حمله به ایران در مقایسه با عملیات «وعده صادق ۲» انتقاد کردند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از آنها گزارش داد: پاسخ ما به ایران متناسب با حملات ایران به اسرائیل نبود.

در شرایطی که دستگاه تبلیغاتی رژیم صهیونیستی برای اغراق در ابعاد تجاوز به ایران تلاش می‌کند، در واکنش‌های محافل سیاسی و رسانه‌ای این رژیم موید ضعیف بودن تجاوز است و مهمتر از آن این اقدام تجاوزکارانه در سطح تهدیدات مطرح شده از زبان بنیامین نتانیاهو و «یوآو گالانت» وزیر جنگ کابینه او پس از عملیات وعده صادق ۱ و ۲ نبود.

در این راستا «تالی گوتلیب»، نماینده کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب لیکود در حساب کاربری «ایکس» خود در توییتر نوشت: حمله نکردن به تاسیسات هسته‌ای ایران مانند گریه برای چندین نسل خواهد بود.

«چرا حمله اسرائیل اینقدر ضعیف بود؟ این چه ربطی به باقی ماندن نتانیاهو در قدرت دارد؟» این همان چیزی است که «رامی یتسهار» روزنامه نگار اسرائیلی که افسر ارشد پلیس نظامی در ارتش اشغالگر بوده، پاسخ می‌دهد.

او اظهار نظر کرد و گفت: پیامی که از تل‌آویو می‌آید ساده و واضح است و می‌گوید: ما تمام شده‌ایم. دور تمام شد.»

یتسهار که قبلاً به عنوان گوینده در رادیو اسرائیل و رادیو رتش کار می‌کرد، معتقد است که این حمله که او آن را «بسیار کوچک و ضعیف» به ایران توصیف کرد، یک فریب سیاسی از سوی نتانیاهو برای نشان دادن این مساله به حامیانش بود که کاری علیه تهران انجام داده است.

در این زمینه، یتسهار به اظهارات «انفجاری» دنیل هاگاری، سخنگوی «ارتش اشغالگر» در مورد این حمله اشاره کرد و گفت «این اظهارات تا حدی مملو از عناصر خودستایی کاذب بود، زیرا زبان بدن (هاگاری) ثابت می‌کند که او می‌فهمد که این فقط یک نمایش بود و «تنها هدف از این اقدام، سیاسی بود تا به رای‌دهندگان نتانیاهو نشان دهد که ما کاری انجام دادیم و بس.»

افسر سابق پلیس نظامی اسرائیل گفته لاپید را تکرار کرد و گفت: این حمله هیچ هدف راهبردی را محقق نکرد و نه سایت‌های هسته‌ای، نه مقر نظامی سپاه پاسداران، نه تاسیسات نفتی و نه بنادر مورد اصابت قرار نگرفتند و هیچ‌ چیزی که بتواند صدمات واقعی به ایران وارد کند، رخ نداد.

انتقاد وزرا و مقامات صهیونیست از نتانیاهو به دلیل حمله ضعیف به ایران ادامه دارد
تقابل ایران و رژیم صهیونیستی

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که انتقادهای تندی از درون محافل سیاسی، چه از سمت راست و چه از چپ، درباره تجاوز به جمهوری اسلامی ایران شنیده می‌شود.

پیشتر «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی در پلتفرم «ایکس» نوشت: تصمیم برای حمله نکردن به اهداف استراتژیک و اقتصادی در ایران اشتباه بود.

طبق گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، لاپید مدعی شد: ما می‌توانستیم چنین کاری را انجام دهیم و باید بهای سنگینی از ایران می‌گرفتیم.

همچنین «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» خشم خود را از اینکه اقدام تنش‌زای بامداد شنبه رژیم صهیونیستی علیه ایران خسارات محدودی داشته است، بروز داد و گفت که این حمله نتوانست بهای لازم را به ایران تحمیل کند.

او که همواره سیاست‌های به شدت جنگ‌طلبانه داشته است در ادامه به طرح ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت که «نمی‌توان این واقعیت سخت و این حقیقت را نادیده گرفت که ایرانی‌ها در اینجا متوقف نمی‌شوند و به حمایت‌های خود از حزب‌الله لبنان، حوثی‌ها و گروه‌های مسلح شیعه در منطقه ادامه می‌دهند».

رژیم صهیونیستی بامداد شنبه قصد داشت مراکز نظامی در ایران را هدف قرار دهد که ناکام بود.

شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه خبر داد پدافند هوایی ایران پهپادهای اسرائیلی را که قصد داشتند پایگاه‌های نظامی در شرق استان تهران را هدف قرار دهند، سرنگون کرد.

منابع آگاه همچنین گفتند تلاش رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن پایگاه‌های پدافندی در استان تهران با شکست مواجه شد.

این منابع اعلام کرده‌اند تمام اهداف متخاصم در حومه تهران ساقط شدند.

منابع آگاه گفته‌اند برای ساقط کردن اهداف متخاصم از سامانه‌های پدافندی برد متوسط استفاده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha