• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۹
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403080503629
  • خبرنگار : 50973

ارتقای سلامت مادران و کودکان با مشارکت برکت تل و ستاد ملی جمعی

ارتقای سلامت مادران و کودکان با مشارکت برکت تل و ستاد ملی جمعی

ایسنا/تهران شرکت برکت تل و ستاد ملی جوانی جمعیت با امضای تفاهم‌نامه‌ای جدید، به دنبال ترویج فرهنگ جوانی جمعیت و ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه سلامت مادر و کودک، افزایش فرزندآوری و فرهنگ سازی پیشگیری از سقط جنین غیرقانونی هستند. این تفاهم‌نامه در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با تأکید بر فرمایشات رهبری منعقد شد.

محمدودود حیدری، نایب رئیس هیات مدیره گروه سلامت و دارویی برکت و رئیس هیئت مدیره شرکت برکت تل، از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دبیرخانه ستاد ملی جوانی جمعیت و شرکت برکت تل خبر داد. وی در این رابطه اظهار کرد: «این تفاهم‌نامه با هدف فرهنگ‌سازی در فضای عمومی و نظام سلامت کشور و کمک به جوانی جمعیت، در چارچوب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت منعقد خواهد شد.»

حیدری ضمن تأکید بر اهمیت جوانی جمعیت به عنوان یکی از راهبردهای کلان نظام اسلامی، اظهار کرد: «جمعیت یکی از عوامل مهم اقتدار کشورهاست و باید به آن با نگاه میان‌مدت و کوتاه‌مدت توجه شود. در دولت شهید رئیسی، جوانی جمعیت یکی از اولویت‌های مهم بوده و در ستاد ملی جمعیت به عنوان یک مجموعه فرادستگاهی تقویت شده است.»

وی با اشاره به بسترسازی ستاد اجرایی فرمان امام برای کمک به دولت‌ها و نظام اسلامی در بخش‌های مختلف از جمله موضوع سلامت، ادامه داد: «شرکت برکت تل از دوران همه‌گیری کرونا تا کنون، از طریق سامانه ۴۰۳۰، تجربه موفقی در ارائه مشاوره‌های سلامت محور به توده مردم و خدمات غیرحضوری به مناطق کمتر  توسعه‌یافته داشته است. اکنون با امضای این تفاهم‌نامه، قصد داریم از این بستر برای ارتقای سلامت مادران و کودکان، ترویج فرزندآوری و مقابله با ناباروری استفاده کنیم.»

نایب رئیس گروه سلامت و دارویی برکت و رئیس هیئت مدیره شرکت برکت تل با بیان اینکه این طرح بزودی کلید خواهد خورد، گفت: با قطعی شدن زمان اجرایی شدن طرح اطلاع رسانی گسترده ای انجام می شود تا  بهره برداران به خوبی در جریان کار قرار گیرند.

حیدری در پایان تأکید کرد: «باید از ظرفیت‌های ایجادشده در دوران کرونا برای تحقق اهداف تفاهم‌نامه و بهبود دسترسی به خدمات غیرحضوری سلامت استفاده کنیم. این تفاهم‌نامه می‌تواند زمینه‌ساز توسعه خدمات مشاوره‌ای و اطلاع‌رسانی در حوزه جوانی جمعیت و سلامت باشد.»

نقش کلیدی برکت تل

علی اسکندری مدیر عامل شرکت برکت تل با اشاره به هماهنگی‌هایی که با ستاد ملی جمعیت شده است اظهار کرد: در کنار توجه به ضرورت افزایش کمی جمعیت، توجه به  کیفیت رشد و ارتقای آموزش و مهارت افزایی جمعیتی که وارد جامعه می‌شوند نیز ضرورت دارد. 

وی با اشاره به خدمات شرکت برکت تل، از جمله مرکز مشاوره سلامت ۴۰۳۰، افزود: «این سامانه با حضور کارشناسان متخصص توسعه پیدا کرده است و ظرفیت مناسبی در بستر مخابراتی و ارتباطی ویژه‌ ۴۰۳۰، فراهم آورده است؛ همانگونه که در دوران همه‌گیری کرونا نقش مهمی در کنترل بحران ایفا کرد، اکنون آماده بهره برداری از ظرفیت‌های آن در راستای ارایه مشاوره تلفنی در حوزه های مختلف سلامت از جمله ترویج سبک زندگی سالم، فرزندآوری و فرزندپروری است که با ایفای نقش ستاد ملی جمعیت به عنوان سیاستگذار و راهبر حوزه جمعیت، ظرفیت سامانه ۴۰۳۰ در این حوزه به خدمت گرفته خواهد شد.

ارتقای سلامت مادران و کودکان با مشارکت برکت تل و ستاد ملی جمعی

تفاهم نامه همکاری برای جوانی جمعیت

شکیبا محبی‌تبار، رئیس ستاد ملی جمعیت، نیز در این مراسم گفت: «کادر علوم پزشکی کشور خاطره خوبی از خدمات سامانه ۴۰۳۰ در دوران کرونا دارد و اکنون این سامانه می‌تواند در فرهنگ‌سازی و ارتقای سلامت مادر و کودک و جلوگیری از سقط‌ها نقش مؤثری ایفا کند.»

وی با تأکید بر اهمیت همکاری بین نهادهای مختلف، افزود: «در دولت جدید، اهتمام ویژه‌ای به بخش سلامت و جمعیت شده است و استفاده از ظرفیت‌های شرکت برکت تل در این مسیر ضروری است. وزارت بهداشت نیز مشتاق به گسترش این همکاری‌ها برای ارتقای سلامت مادران، آگاهی‌بخشی به زوجین نابارور و جلوگیری از سقط جنین است.»

این تفاهم نامه در راستای سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده منعقد شده است و زمان اجرای آن از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم عزیز کشورمان خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha