• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080503425
  • خبرنگار : 30147

مسئول بسیج هنرمندان استان خراسان رضوی:

متأسفانه بعد از کرونا بسیاری از فعالیت‌های هنری متوقف شد

متأسفانه بعد از کرونا بسیاری از فعالیت‌های هنری متوقف شد

ایسنا/خراسان رضوی مسئول بسیج هنرمندان استان خراسان رضوی گفت: گرچه کرونا تمام شده اما همچنان بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد هنرمندان خراسانی با مشکلات معیشتی مواجه‌اند.

محمد هادی خالقی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: علیرغم اینکه طی این سال‌ها تلاش‌های بسیاری در حوزه فرهنگ و هنر در باب تعالی هنر، هنرمند و رسیدن به اهداف هنر تراز انقلاب شده است، اما هنوز فاصله بسیاری تا تحقق انتظارات منویات رهبر معظم انقلاب و امامین انقلاب داریم.

وی با بیان اینکه هرچند برای رسیدن به اهداف مد نظر باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد اما رشد خوبی داشته‌ایم، اظهار کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم فضاها را تغییر دهیم ضمن اینکه هنرمندان بسیاری نیز تاکنون جذب و سازماندهی شده‌اند.

مسئول بسیج هنرمندان استان خراسان رضوی از برگزاری رویدادهای متعدد هنری و حمایت از هنرمندان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: قله این رویدادها جشنواره‌های تخصصی است که در حال برگزاری آنها هستیم. امیدواریم بتوانیم با همراهی هنرمندان شاهد تعداد بیشتری از این گونه رویدادها باشیم.

وی از برنامه‌ریزی برای برگزاری ۲۰ رویداد متعدد هنری در سطح شهرستان‌های خراسان رضوی برای امسال خبر داد و افزود: برخی از این رویدادها مناسبتی و تعدادی نیز مربوط به اقلیم‌ها و زیست بوم‌های هنری خاص شهرها و یا روستاها هستند که جشنواره اقوام و موسیقی خاص سنتی در خواف و تربت‌جام از آن جمله است.

خالقی تصریح کرد: همچنین رویداد خاص دیگری با موضوع لالایی خوانی داریم که به تحکیم بنیان خانواده، فرزندآوری و قهرمان‌پروری در لالایی خوانی مادرانه می‌پردازد.

وی با بیان اینکه یکسری رویدادها هم مانند جشنواره‌ها تخصصی هستند، گفت: در مجموع ۵ جشنواره تخصصی از جمله تئاتر، فیلم، عکس، موسیقی و سرود به تدریج تا پایان سال نیز برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج هنرمندان استان خراسان رضوی در ادامه با اعلام اینکه در حال حاضر ۸۰۰۰ هنرمند از شهرهای مختلف خراسان رضوی عضو بسیج هنرمندان شده‌اند، افزود: افرادی که عضو بسیج هنرمندان می‌شوند علاوه بر حمایت‌هایی که توسط سازمان بسیج صورت می‌گیرد خود ما هم از برخی کارهای شاخص و خاص حمایت‌هایی داریم.

وی با اشاره به اینکه به طور خاص حمایت‌های بسیج هنرمندان تخصصی و مربوط به قالب‌های خاص هنری است، تصریح کرد: اکنون در ۱۸ شهرستان خراسان رضوی کانون بسیج هنرمندان فعالیت دارد و به زودی تمامی شهرستان‌ها نیز دارای کانون بسیج هنرمندان خواهند شد.

خالقی در خصوص مهم‌ترین مشکلات هنرمندان گفت: علیرغم اینکه هنرمند باید فارغ از مسائل معیشتی و مالی به هنر تراز انقلاب بپردازد، اما متأسفانه مهم‌ترین مشکلات هنرمندان در حوزه معیشتی است.

وی با بیان اینکه در این خصوص پیگیری‌هایی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای مربوطه به خصوص سپاه و بسیج نیز داشته‌ایم، گفت: امیدواریم بتوانیم بخش قابل توجهی از مشکلات هنرمندان را پوشش دهیم.

مسئول بسیج هنرمندان استان خراسان رضوی با اعلام اینکه بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد هنرمندان از مشکلات معیشتی رنج می‌برند، افزود: متأسفانه بعد از کرونا بسیاری از فعالیت‌های هنری متوقف شد و کمر بسیاری از هنرمندان شکست و هنوز برخی کمر راست نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: تاکنون برخی از هنرمندان به عرصه‌های هنری برگشته‌اند، امیدواریم با اقداماتی که در دست داریم به تدریج باقی هنرمندان به عرصه برگردند.

خالقی از تمامی کسانی که از استعدادهای هنری بهره‌مند هستند دعوت کرد تا در فعالیت‌ها و آرمان‌های بسیج همراه شوند و گفت: بسیج یک سازمان و تشکل کاملاً مردمی است که توسط خود هنرمندان اداره می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha