• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080503407
  • خبرنگار : 50664

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی خبر داد

برخورداری ۲۶ هزار نفر در شهرستان زاوه از آب شرب پایدار

برخورداری ۲۶ هزار نفر در شهرستان زاوه از آب شرب پایدار

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: با صرف هزار میلیارد ریال اعتبار ۲۶ هزار نفر در شهرستان زاوه از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

حسین امامی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به خدمت‌رسانی این امور به ۲۰ هزار مشترک در دو شهر و ۶۸ روستا با جمعیت ۹۰ هزار نفر، از افتتاح پروژه‌های جهاد آب‌رسانی مجتمع‌های چخماق و حاجی‌آباد جمعاً با ۶ روستا خبر داد که منجر به تأمین آب پایدار ۱۱ هزار نفر شد.

وی تصریح کرد: در اجرای این دو پروژه نسبت به ۹ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال، احداث دو باب مخزن به ظرفیت ۶۰۰ مترمکعب، دو باب ایستگاه پمپاژ و اصلاح شبکه اقدام شده است.

 وی افزود: پروژه آب‌رسانی به روستاهای کوشکک و بیدوی هم که شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه، اجرای ۲۴ کیلومتر خط انتقال، اصلاح ۱۱ کیلومتر شبکه، ساخت یک باب مخزن به ظرفیت ۳۰۰ مترمکعب، احداث ۲۰ حوضچه آب، دو باب ایستگاه پمپاژ است ۸۵ درصد پیشرفت دارد و ۵۰۰۰ نفر جمعیت را آب‌رسانی خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اضافه کرد: برای پروژه در حال اقدام مجتمع ساق نیز با ۵ روستا و ۱۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش، حفر یک حلقه چاه، اجرای دو کیلومتر خط انتقال و یک باب ایستگاه پمپاژ پیش‌بینی شده است.

وی منابع تأمین آب شهرستان را ۴۵ حلقه چاه، چشمه و قنات با توان ۳۱۰ لیتر بر ثانیه برشمرد که پس از ذخیره در ۷۲ باب مخزن با حجم ۲۰ هزار مترمکعب از طریق ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال و ۴۹۰ کیلومتر شبکه توزیع در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد.

امامی در ادامه از پروژه آب‌رسانی به دولت‌آباد که منجر به رفع کمبود آب ساکنان این شهر شد و همچنین افتتاح حفر یک حلقه چاه جدید برای روستای مرغزار به عنوان دیگر اقدامات امور زاوه برای تقویت زیرساخت‌های بخش آب شرب نام برد و خاطرنشان کرد: نیاز آب شهرستان در پیک مصرف ۳۴۰ لیتر بر ثانیه است که با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا، کسری موجود جبران و شهرستان در شرایط سر به سر قرار می‌گیرد.

وی یکی از اهداف مهم و پیگیر امور زاوه را شناسایی و برخورد با انشعابات غیرمجاز عنوان کرد و در همین رابطه از کشف ۱۱۰ مورد سرقت آب در شهرستان در نیمه نخست سال جاری خبر داد که متخلفین ملزم به پرداخت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال جریمه شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha