• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403080503373
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

آمادگی آموزش و پرورش برای صدور مجوز احداث هنرستانهای تخصصی در کنار صنایع وزارت نیرو

آمادگی آموزش و پرورش برای صدور مجوز احداث هنرستانهای تخصصی در کنار صنایع وزارت نیرو

وزیر آموز ش و پرورش گفت: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا مجوزهای ساخت و احداث هنرستان در جوار صنایع و شرکت‌های تخصصی وزارت نیرو را صادر کند تا از این مسیر هم نیروی ماهر وارد بازار کار شود و هم نیاز صنعت به نیروی تکنسین و تخصصی برطرف شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی پیش از ظهر امروز در بازید از بیست و چهارمین نمایشگاه بین اللملی صنعت برق؛ ضمن دیدار با یزدان رضایی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد وزارت نیرو، نقش دانش آموزان را درمصرف بهینه انرژی مهم قلمداد کرد و گفت: شایسته است طی یک برنامه ریزی مدون شرایط حضور و بازدید دانش آموزان در قالب اردوهای یکروزه از این نمایشگاه فراهم شود تا دانش آموزان نسبت به توانمندی و دستاوردهای کشور شناخت بیشترو بهتری پیدا کنند.

وزیر آموز ش و پرورش به نقش شبکه ملی شاد در فرهنگسازی‌های اقتصادی، اجتماعی و ... اشاره کرد و افزود: بیش از۴۰ میلیون نفر از این پلتفرم  برای تبادل اطلاعات استفاده می کنند و روزانه بیش از ۱۱ میلیون دانش آموزان در فضای شبکه شاد فعال هستند.

وی ادامه داد: برخی از نقایص و کاستی‌ها در زمینه‌های مختلف به ویژه در مصرف انرژی را می‌توان با فرهنگسازی به سهولت رفع کرد.

وزیر آموز ش و پرورش ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه به عنوان نمایش بخشی از دستاوردهای کشور در راستای جهاد تبین  و فرهنگسازی جهت مصرف بهینه انرژی  بسیار ارزنده و قابل توجه است.

کاظمی با تأکید بر اینکه وزارت آموزش و پروش ظرفیت‌های قابل توجهی جهت فرهنگسازی دارد، خاطر نشان کرد: آشنایی و شناخت دانش آموزان، معلمان و اولیا به عنوان وسیع‌ترین بخش جمعیتی کشور از اهداف برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در رفع کلان چالش‌های مصرف انرژی مثمر ثمر خواهد بود.

وی با تأکید بر این که آموزش پرورش؛ بزرگترین فصل مشترک دولت و ملت است افزود: معلمان در این مسیر افسران سپاه پیشرفت و دانش آموزان سفیران فرهنگی ما هستند بنابراین با طراحی بسته‌ای جامع، می‌توان بخش زیادی از چالش‌های مصرف انرژی را با فرهنگسازی رفع و به حداقل رساند.

وزیر آموز ش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا مجوزهای ساخت و احداث هنرستان در جوار صنایع و شرکت‌های تخصصی وزارت نیرو را صادر کند تا از این مسیر هم نیروی ماهر وارد بازار کار شود و هم نیاز صنعت به نیروی تکنسین و تخصصی برطرف شود.

وی ادامه داد: در فاز اول این آمادگی وجود دارد تا در هر استان یک هنرستان در جوار صنایع تخصصی و مهارتی نیرو احداث شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیرآموزش پرورش تأکید کرد از مهم‌ترین مأموریت‌های وزارت نیرو و آموزش و پرورش در این مسیر می‌تواند شناسایی و کشف استعدادها باشد.

در جریان این بازدید وزیرآموز ش و پرورش از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید و با مسئولان به گفت‌وگو پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha