• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080503167
  • منبع : نمایندگی فارس

مدیرکل پدافند غیرعامل فارس:

مردم باید با پدافند غیرعامل آشنا باشند

مردم باید با پدافند غیرعامل آشنا باشند

ایسنا/فارس مدیرکل پدافند غیرعامل فارس با بیان اینکه در طول سال از تمام دستگاه‌های دارای اهمیت بالای استان بازدید داریم و دستورالعمل‌های مختلف ابلاغ و پیگیری می‌شود، گفت: مردم باید هرچه بیشتر با حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل آشنا شده و در زندگی روزمره آن را نهادینه کنند.

محمد جباریان امروز، ۵ آبان‌ماه در نشست پدافند غیرعامل فارس با تاکید بر اینکه هم‌زمانی رخدادهای منطقه با اصل پدافند غیرعامل در سال جاری اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: ۵ تا ۱۱ آبان هفته نکوداشت پدافند غیرعامل معرفی شده است، یکی از دغدغه‌های مهم این نهاد، فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن پدافند غیرعامل در جامعه است.

وی با بیان اینکه بیش از دو دهه از آغاز فعالیت اداره‌کل پدافند غیرعامل می‌گذرد هر ساله با جدیت بیشتری پیگیر اجرای برنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و قوانین ابلاغی این سازمان در استان‌ است، تصریح کرد: مدیریت بحران با حوادث طبیعی و عوامل غیرانسان‌ساز در ارتباط بوده در حالی که پدافند غیرعامل با حوادث و تهدیدات با منشأ انسان‌ساخت مربوط است.

مدیرکل پدافند غیرعامل فارس تاکید کرد: کاهش آسیب‌پذیری، تسهیل مدیریت بحران و تداوم کارکردهای ضروری از مهم‌ترین اهداف این سازمان است، تدابیر لازم در این حوزه اندیشیده شده و در تمام دستگاه‌هایی که فعالیت آنها منوط به استمرار خدمات است، با حساسیت بالایی این موضوع دنبال می‌شود.

جباریان با اشاره به شعار « پدافند غیرعامل تدبیر امروز، امنیت فردا» سازمان پدافند غیرعامل در سال جاری، اظهار کرد: همپوشانی پدافند عامل و غیرعامل به استحکام ملی و تاب‌آوری می‌انجامد.

وی با تاکید بر اینکه هم‌زمانی رخدادهای منطقه با اصل پدافند غیرعامل در سال جاری اهمیت ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: در طول سال از تمام دستگاه‌های دارای اهمیت بالای استان بازدید داریم و دستورالعمل‌های مختلف دریافتی ابلاغ و پیگیری می‌شود لذا مردم باید هرچه بیشتر با حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل آشنا و در زندگی روزمره آن را رعایت و نهادینه کنند.

جباریان، پدافند غیرعامل را یک فرهنگ خواند و افزود: بدون توجه مدیران و نخبگان جامعه به این حوزه اقدامات کالبدی نهادهای اجرایی دچار مشکل خواهند شد، لذا تحقق اهداف در زمینه نهادینه‌سازی و فرهنگ‌سازی با همراهی دستگاه‌های آموزشی و ایجاد فرصت ممکن است‌.

مدیرکل پدافند غیرعامل فارس همچنین اظهار کرد: امروز باید در مقابل شیوه‌های پیچیده تهاجم دشمنان باید هوشیار و جدی باشیم و به صورت کاملا علمی، دقیق، به روز و همه‌جانبه با هر گونه نفوذ مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه با پیشرفت علم، فناوری و توسعه بشری رسانه‌ها جایگاه خود را در گردش اطلاعات در بین مردم پیدا کرده‌اند، افزود: یکی از اهداف اصلی دشمن در رسانه‌های معاند و به خصوص در فضای مجازی و برخی از رسانه‌های اجتماعی در جنگ روایت‌ها، وارونه‌سازی، تحریف حقایق، نمایش مبهم و مخدوش آینده و بر عکس جلوه دادن واقعیت‌هایی است که در حال حاضر وجود دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان فارس با اشاره به برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل و شعارهای این هفته گفت: در روزهای مختلف هفته، برنامه‎ها متنوع آموزشی و کلنگ‌زنی و جلسات مختلف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha