• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403080503012
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل تاکید کرد:

توجه به زیرساخت‌ها در تامین امنیت غذایی و صنعت دام و طیور استان اردبیل

توجه به زیرساخت‌ها در تامین امنیت غذایی و صنعت دام و طیور استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: امروز مسئله غذا و تامین امنیت غذایی یک موضوع بسیار حساس و راهبردی است و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی زیر ساخت های ارزشمندی در حوزه دام و طیور استان ایجاد شده است.

دکتر مهدی فیضی پنجم آبان در گفت‌وگو با ایسنا، با تشریح فعالیت های دامپزشکی در حوزه های مختلف گفت: دامپزشکی یک سازمان هدفمند و حساسی است که با انجام وظایف و اقدام به موقع در پیشگیری و مبارزه با ۱۷۰۹ عامل  بیماری زا که بیش از ۸۵۰ نوع آن مشترک بین انسان و دام است باعث می شود دام، طیور و فراورده های خام دامی سالم و بهداشتی تولید و در دسترس مصرف کنندگان قرار گیرد.

مدیر کل دامپزشکی استان با تبیین فرمایش موکد مقام معظم رهبری در خصوص تامین امنیت غذایی پایدار به نقش مهم و استراتژیک دامپزشکی در این راستا اشاره کرد و گفت: امنیت غذایی جزو حساس‌ترین و کلیدی‌ترین و در عین حال پیش شرط لازم برای ایجاد امنیت بیشتر است.

این مقام مسئول دامپزشکی استان با بیان اینکه امروز یک سوم تولیدات حوزه محصولات کشاورزی با نظارت بهداشتی و کیفی  دامپزشکی انجام می شود، گفت: دامپزشکی یک حرفه تخصصی و چند وجهی است که فعالیت های آن بطور مستقیم قابل نمایش نیست و بسیاری از مردم از جزئیات و حوزه های متنوع آن آگاهی ندارند اما در بحث اشتغال، ارزآوری و حمایت از تولید حرف های زیادی برای گفتن دارد.

فیضی به پیشینه و تاریخچه تاسیس سازمان دامپزشکی کشور اشاره کرد و گفت: مهر ماه امسال هفته دامپزشکی را در حالی سپری کردیم که یکصدمین سالگرد تاسیس این تشکیلات سلامت محور با شعار «یک قرن خدمت، یک قرن افتخار» بود و امروز شاهد رشد، شکوفایی و بالندگی و سربلندی آن در تامین امنیت غذایی و ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه در عین گمنامی هستیم.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به  فعالیت های دامپزشکی در شش ماهه اول سالجاری گفت: واکسیناسیون بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام بر علیه بیماریهای مختلف دامی، ۱۱۰ میلیون دز واکسیناسیون طیور، نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار ۸۹ هزارو ۳۴۳ راس دام و ۱۱ میلیون و ۴۳ هزار قطعه طیور در ۱۷ کشتارگاه دام و طیور استان، انجام ۵۱ هزار و ۱۰۳ آزمایش مختلف در آزمایشگاههای تخصصی دامپزشکی استان و نزدیک به ۲۰ هزار مورد بازدید از ۳۰۰۰ مرکز عرضه فراورده های خام دامی از مهمترین فعالیت های مجموعه دامپزشکی استان در این مدت بوده است.

فیضی به نظارت های بهداشتی و کیفی دامپزشکی در حوزه صادرات و ترانزیت فرآورده های خام دامی در استان اشاره کرد و گفت: دامپزشکی در حوزه تجارت خارجی نقش بسیار مهمی ایفاء می نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha