• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403080502987
  • خبرنگار : 71368

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

افزودن ۶۰۰ سامانه دوربینی به محدوده طرح ترافیک پایتخت/ سرقت دوربین‌ها کمتر از انگشتان یک دست است

افزودن ۶۰۰ سامانه دوربینی به محدوده طرح ترافیک پایتخت/ سرقت دوربین‌ها کمتر از انگشتان یک دست است

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران از اضافه شدن ۶۰۰ سامانه دوربینی در محدوده طرح ترافیک و محدوده آلودگی هوا خبر داد.

حمید برادران در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد افزایش سامانه‌های دوربینی در پایتخت با اشاره به سامانه‌های طرح ترافیک و محدوده آلودگی هوا و اعلام این خبر که تا یک ماه آینده، تقریبا ۶۰۰ سامانه دوربینی به محدوده‌های طرح ترافیک اضافه می‌شود، افزود: هر سامانه شامل یک دوربین می‌شود؛ البته با دوربین‌های جدیدی که در حال نصب هستیم نیاز به نصب دوربین دوم نیست و با دوربین جدید، سه ونیم تا چهار لاین پوشش داده می شود.

وی با بیان اینکه تا پایان مهرماه سامانه‌های طرح ترافیک و محدوده آلودگی هوا به روز رسانی خواهند شد، گفت: سامانه‌های دوربینی قدیمی بعد از باز شدن و  اورهال به محدوده داخلی طرح ترافیک و همه تقاطع‌های طرح ترافیک و آلودگی هوا اضافه خواهند شد، یعنی محدوده داخلی طرح‌های ترافیکی به دوربین پلاک خوان مجهز خواهند شد و سعی می‌کنیم پوشش دوربینی را برای شهروندان افزایش دهیم و در محدوده‌های مختلفی بتوانیم پلاک را ثبت کنیم و محدوده را رصد کنترل کنیم تا تقاضا برای محدوده مرکزی شهر کنترل شود.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران در ادامه گفت: در مورد سامانه‌های ثبت تخلف باید بگویم که بخش عمده‌ای از این دوربین‌ها متعلق به سالهای ۹۰ و ۹۱ است که نصب و راه اندازی شده است. علاوه بر اینکه تکنولوژی این دوربین‌ها بسیار قدیمی است «تخلف محور» نیز هستند و تنها تخلفات را ثبت می‌کنند در حالی که رویکرد جدید این است که سامانه‌های ثبت تخلف سرعت به سمت ثبت تردد و سرعت همه خودروها خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ای در حال اجراست که بر اساس آن ۶۰۰  سامانه دوربینی را در همه بزرگراه‌های شهر تهران توسعه خواهیم داد و حدود ۴ ماه بازه زمانی اجرای پروژه است تا سرعت متوسط و لحظه‌ای همه بزرگراه‌ها را ثبت کنیم، اظهار کرد:  علاوه بر سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط را نیز رصد و جریمه خواهیم کرد. یعنی بین مبدا و مقصد زمان مشاهده شدن پلاک را ثبت خواهیم کرد و اگر تردد براساس سرعت مجاز بزرگراهی باشد زمان، پیمایش می‌شود و دیگر شاهد آن نیستیم که خودرویی سرعت خود را جلوی دوربین کاهش داده و بعد از عبور از دوربین به سرعت خود بیافزاید. بنابراین سرعت متوسط در کل شبکه بزرگراهی سنجش می‌شود.

پاسخ به نبود دوربین در برخی محورها

 دوربین‌های نسل قدیم کاربری دستی داشتند

برادران در مورد انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر خالی بودن صندوق دوربین‌ها از دوربین و مطرح کردن ادعای به سرقت رفتن این دوربین‌ها، گفت: هر سامانه‌ای ایرادات مرتبط با خود را دارد و با توجه به اینکه دوربین‌های نسل قدیم کاربری دستی داشتند، بر همین اساس قابلیت سرقت و استفاده شخصی از این دوربین‌ها وجود داشت؛ چراکه دوربین‌های نسل قدیم صنعتی نبودند؛ اما در حال حاضر دوربین‌های نسل جدید کاملا صنعتی است و هرگاه از سیستم جدا شود دیگر قابلیت استفاده ندارد و امکان استفاده شخصی و دستی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه کمتر از انگشتان یک دست دوربین مورد سرقت قرار گرفتند و بعضا دوربین‌ها توسط شرکت برای انجام تعمیرات و یا تغییر باز شده است، گفت: اینکه صراحتا بگویند همه سامانه‌ها به سرقت رفته بی دلیل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha