• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403080502913
  • خبرنگار : 71415

پیش‌ شرط اوکراین برای صلح با روسیه

پیش‌ شرط اوکراین برای صلح با روسیه

دولت کی‌یف برای پایان یافتن جنگ، خروج کامل سربازان روسیه از اوکراین را به عنوان پیش‌ شرط مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین ادعا کرد برای پایان یافتن جنگ علاوه بر مذاکرات صلح باید سربازان روسیه نیز به طور کامل از خاک کشور خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «آندری یرماک»، رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی در اجلاسی بین‌المللی که در دنباله نشست ماه ژوئن در سوئیس با موضوع صلح اوکراین برگزار شد، مدعی شد: «انتظار نداشته باشید که جنگ زمانی که طرف‌ها شروع به مذاکرات با یکدیگر کنند پایان یابد. فریب نخورید. این جنگ زمانی پایان خواهد یافت که آخرین سرباز ارتش اشغالگر به خانه برگردد.»

در این اجلاس که در شهر کی‌یف برگزار شد نمایندگان ده‌ها کشور و سازمان به صورت اینترنتی شرکت کردند.

یرماک خطاب به این نشست همچنین از متحدان کشورش خواست به تحریم‌ها و اقدامات دیگر علیه روسیه ادامه دهند.

همچنین در این کنفرانس موضوع به اصطلاح «فرمول صلح» مطرح شده از سوی زلنسکی در اواخر سال ۲۰۲۲ برای جنگ اوکراین نیز مطرح شد. زلنسکی در این فرمول صلح خواستار آنچه بازیابی مرزهای سال ۱۹۹۱ اوکراین پس از سقوط شوروی و «تدابیر پاسخگو کردن روسیه به خاطر حمله» خوانده، شده است.

زلنسکی در یک سخنرانی ویدیویی درخواست برگزاری یک اجلاس دوم سازماندهی شده از سوی متحدان غربی با موضوع صلح اوکراین با هدف آنچه «کمک به رقم زدن یک پایان عادلانه برای جنگ» خواند را مطرح کرد.

هر چند روسیه به اجلاس ماه ژوئن در سوئیس دعوت نشد اما تاکید کرده که در اجلاس‌های مشابه شرکت نخواهد کرد. زلنسکی ادعا کرد که مایل به حضور روسیه در نشست بعدی صلح اوکراین که از سوی متحدان غربی برگزار شود، است.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه پیش از اجلاس ماه ژوئن در سوئیس گفته بود روسیه مایل به برگزاری مذاکرات صلح با اوکراین است اما کی‌یف باید اول چهار منطقه‌ شرق اوکراین که با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه ملحق شدند را به عنوان خاک روسیه به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha