• جمعه / ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۹
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403080402776
  • منبع : فضای مجازی

وفاق آفرینی برای رسانه  

وفاق آفرینی برای رسانه  

رسانه با حضور و کثرت مخاطب است که هویت پذیر و هویت‌ساز می شود. فراموش نکنیم رسانه بدون مخاطب علیرغم نشر، درحقیقت وجود ندارد!

به گزارش ایسنا، فریدون صدیقی، روزنامه نگار پیشکسوت و مدرس روزنامه نگاری در یادداشتی نوشت:

۱- بی تردید مهمترین وظیفه نماینده مدیران مسئول، تحقق خواست‌ها و پیوست های مطالبات مدیران مسئول رسانه هاست. 
مطالبات برحق و گاه بجا مانده آنان در طول تاریخ تاسیس این تشکل؛ یعنی به رسمیت شناختن جایگاه رسانه به عنوان بنگاه  فرهنگی و اقتصادی در پرتو آزادی رسانه که یکی از مهمترین ارکان توسعه ملی و پایدار است. 
کوشش در احیای مرجعیت رسانه و به تبع ان ارتقای منزلت سزاوار شأن مدیران مسئول بی  گمان از وظایف نماینده مدیران مسئول است و صد البته قدرت لابی نماینده مسئولان صرفنظر از توانایی و ظرفیت و تجارب شخصی او متاثر ازتشخص رسانه‌ای همه مدیران مسئول است.  
فراموش نکنیم رسانه بدون مخاطب علیرغم نشر، درحقیقت وجود ندارد!
رسانه با حضور و کثرت مخاطب است که هویت پذیر و هویت‌ساز می شود. لازمه حضور، بازافرینی مرجعیت از دست رفته رسانه هاست. دراین باز آفرینی، مدیران مسئول هم نقش موثر و تعیین کننده‌ای دارند از جمله پشتیبانی از کارکرد خبرنگاران.
 

٢- برشماری موضوع و محتوای ١٩ کارکرد نماینده مدیران مطبوعات که هرموضوع به تنهایی یک روایت ملتهب در زیست ناهموار فضای رسانه‌ای کشور است، خبر از توفیق نماینده مدیران دارد.
راست این است مدیر مسئول بودن یک مسئولیت توقع ساز با کمترین پشتوانه عملی در موقعیت تاریخی کنونی کشور است. به ویژه آن که جفا نسبت به رسالت مطبوعات ناباورانه، تلخ و غم انگیز است. معجزه نماینده مدیران مسئول بودن در ایجاد وفاق بین مدیران مسئول برای رسیدن به جایگاه رفیع و قانونی رسانه هاست.  

٣- اقای پاک آیین را بیش از بیست سال است می شناسم و در سال‌های دور که من به تناوب یکی از ضمائم هفتگی روزنامه جام جم مثل قاب کوچک، چهار دیواری و یا تپش را سردبیری می کردم درواقع همکار سببی بودیم.
او روزنامه نگار خلاق، مبدع وخوشفکری بود و هست. جلد نخست کتاب «بوق اشغال» که مجموعه گفتگوهای ازاد، متنوع و جذاب و غیر کلیشه‌ای او با چهره های مختلف سیاسی، فرهنگی، ادبی و هنری است نمونه قابل تحسین از هوشمندی و ظرافت روزنامه نگاری اوست.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha