• جمعه / ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403080402702
  • خبرنگار : 71506

صعود قاطع خواری، فیروزپور و معصومی به نیمه‌نهایی کشتی آزاد امیدهای جهان/ رحمانی حذف شد

صعود قاطع خواری، فیروزپور و معصومی به نیمه‌نهایی کشتی آزاد امیدهای جهان/ رحمانی حذف شد

سه آزادکار ایران در پنج وزن دوم رقابت‌های قهرمانی امیدهای جهان با شکست رقبا راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند.

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت‌های نوبت صبح پنج وزن نخست کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۴ در تیرانا پایتخت آلبانی، ابراهیم خواری در ۶۱، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم با شکست رقبا راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند اما ابوالفضل رحمانی در وزن ۸۶ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۱ کیلوگرم، ابراهیم خواری در دور نخست برابر سیمونه پیرودو از ایتالیا در مدت زمان یک دقیقه و ۴۴ ثانیه با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک‌هشتم نهایی شد. او در در این مرحله نیز برابر آدیلیت الموخامدوف از قزاقستان با امتیاز عالی ۱۲ بر یک به برتری رسید و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. خواری در سومین مبارزه نیز مقابل اسپانا از کلمبیا در یک دقیقه و ۱۳ ثانیه با امتیاز عالی یازده بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. خواری امشب برای رسیدن به فینال باید از سد بشیر ماگمدوف از روسیه بگذرد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، علی رضایی که چندی پیش در مسابقات جوانان جهان به مدال طلا رسیده بود، در دور نخست برابر کوتا تاکاهاشی از ژاپن در شرایطی که در تایم دوم توانی برای ادامه مبارزه نداشت در نهایت با نمایشی بسیار ضعیف با نتیجه سنگین یازده بر سه شکست خورد. او برای اینکه بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیبش به فینال باشد. کشتی‌گیر ژاپن راهی مرحله نیمه‌نهایی شده است.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، ابوالفضل رحمانی پس از استراحت در دور نخست، مقابل ولادیمری گامکرلیدزه از گرجستان چهار بر دو شکست خورد و با توجه به شکست هفت بر یک کشتی گیر گرجی مقابل ارسلان باگایف روس، رحمانی خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۳ بر یک آیون دمیان از مولداوی را از پیش رو برداشت و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت. او در این مرحله با نتیجه سه بر یک از سد گیوی بلیاتزه از یونان گذشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. فیروزپور در این مرحله به مصاف فاتح آلتونباش از ترکیه می‌رود.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیررضا معصومی پس از استراحت در دور نخست، مقابل کومار آنیروده از هند به روی تشک رفت و در یک دقیقه و ۵۲ ثانیه با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد. معصومی در یک‌چهارم نهایی نیز در چهار دقیقه و ۱۰ ثانیه با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر مقابل قربان‌اف از روسیه به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

رقابت‌های نیمه‌نهایی اوزان فوق جمعه‌شب (امشب) برگزار می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha