• جمعه / ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403080402662
  • منبع : نمایندگی اردبیل

امام جمعه اردبیل:

دولت همت خود را به کارهای اساسی و اصلاح زیرساخت‌ها معطوف کند

دولت همت خود را به کارهای اساسی و اصلاح زیرساخت‌ها معطوف کند

ایسنا/اردبیل خطیب جمعه اردبیل ضمن گرامی داشت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: از دولت می‌خواهیم همت خود را به کارهای اساسی و اصلاح زیرساخت‌ها معطوف نماید به مناسبت هفته بیمه سلامت توجه دولت محترم و مجلس را به موضوع بسیار مهم پزشک خانواده و نظام ارجاع جلب می‌کنم.

آیت الله سید حسن عاملی چهارم آبان در خطبه‌های نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری این هفته فرمودند «شکست بزرگتر در ماجرای طوفان الاقصی مربوط به فرهنگ و تمدن سیاست مداران غرب است»، اظهار کرد: این سخن صادر از مصدر تحقیق، بسیار دقیق و هوشمندانه است غرب در طوفان الاقصی همه چیز را باخت دیگر هیچ چیزی قابل دفاع ندارد در واقع این غرب است که قاتل اصلی بیست هزار کودک شد قاتل اصلی ۱۰ هزار زن بی‌گناه شد.

وی افزود: بیمارستان‌ها را در واقع غرب بمباران کردند، قتل هزاران انسان با گرسنگی و بی‌آبی که هنوز هم با شدت ادامه دارد، در واقع همه امور کار غرب است. غرب هنوز کشتار پنجاه هزار فلسطینی را محکوم نکرده است تا حال حمله به لبنان و کشتار ۲۵۰۰ نفر را محکوم نکرده است هنوز دفاع مشروع را در حق فلسطینی‌ها به رسمیت نمی‌شناسد غرب هنوز هم ماشین جنگی اسرائیل را تجهیز می‌کند هنوز هم میلیاردها دلار برای قتل زنان و کودکان به اسرائیل کمک می‌کند غرب در حادثه غزه مرتکب بزرگترین نفاق شد. در ظاهر از لزوم مذاکره صحبت می کرد ولی در باطن به اسرائیل دستور کشتار هر چه بیشتر را می داد.

آیت الله عاملی گفت: از این به بعد غرب دیگر نمی‌تواند از حقوق بشر صحبت کند نمی‌تواند از حقوق زن صحبت کند نمی‌تواند از انسانیت صحبت کند نمی‌تواند از حقوق کودک صحبت کند نمی‌تواند از دموکراسی صحبت کند نمی‌تواند از حاکمیت ملی صحبت کند نتانیاهو این سگ هار هیچ آبرویی برای غرب نگذاشت و این ننگ بزرگ تا ابد از پیشانی غرب پاک نخواهد شد و ما اعتقاد داریم وبال ۵۰ هزار انسان بی گناه مخصوصاً کودکان بی‌گناه، غرب گناهکار و مجرم و سفاک را به زمین خواهد زد «والایام قادمه».

وی تصریح کرد: همچنان که غرب در برابر طوفان الاقصی اصول مسلم خود را زیر پا گذاشت در برابر انقلاب اسلامی هم در طول چهل سال گذشته بارها و بارها از اصول مسلم خود دست کشید یکی از افتضاحات بزرگ غرب در برابر اقتدار ایران این است که آنها بارها و بارها اصول مسلم خود را زیر پا گذاشتند گاهی سندی را که خودشان امضاء کرده‌اند انکار کردند و این نهایت افتضاح و رسوایی است در تمام این موارد کینه و انتقام جای قانون، برهان و اسناد را گرفت.

آیت الله عاملی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: یک موضوع مهم در خصوص فضای مجازی که همه باید به آن دقت کنند این است که غیبت، تهمت و بهتان در فضای مجازی در یک لحظه در سطح بسیار وسیع منتشر می شود کانالی که ۲۰ هزار عضو دارد اگر یک حرف نامربوط درباره یک نامزد داشته باشد در یک لحظه به ۲۰ هزار غیبت، تهمت و افترا تبدیل می‌شود در چنین حالتی صاحب آن اگر روزی ۲۰ هزار بار از هول آخرت دق مرگ شود نباید او را ملامت کرد امیدواریم با تکان خوردن دولتمردان بساط غیبت و تهمت از فضای مجازی استان برچیده شود خداوند فرمود: «تَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ » (کوچک می‌پنداشتید در صورتی که نزد خدا (گناهی) بسیار بزرگ بود).

خطیب جمعه اردبیل ضمن گرامی داشت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: از دولت می‌خواهیم همت خود را به کارهای اساسی و اصلاح زیرساخت‌ها معطوف نماید به مناسبت هفته بیمه سلامت توجه دولت محترم و مجلس را به موضوع بسیار مهم پزشک خانواده و نظام ارجاع جلب می‌کنم. برای رسیدن به یک سیستم آرمانی درمان که نه مردم معذب شوند و نه دولت گرفتار شود موضوع پزشک خانواده ضروری است و هیچ تاخیری در آن روا نیست مراجعه مستقیم به متخصصین هزینه سنگینی هم به ملت و هم به دولت تحمیل می کند در حالی که هیچ ضرورتی ندارد چرا ما نباید از تجربه دنیا استفاده کنیم این برنامه در حال حاضر در بیش از۶۰ کشور دنیا اجرا می‌شود و اتفاقاً در برنامه توسعه پنج ساله ششم و همچنین در برنامه هفتم به صراحت مورد تاکید قرار گرفته است راه اصلی درمان وضعیت فعلی بهداشت و درمان کشور اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده است.

وی در خاتمه گفت: با اجرای این برنامه برای هر پزشک خانواده جمعیت محدودی مثلاً ۲۰۰۰ نفر در نظر گرفته می‌شود و همه مسئولان بهداشت پیشگیری و درمان این افراد با «بسته خدمتی» تعریف شده و تحت نظر سیستم سلامت قرار دارد با اجرای این برنامه هم هزینه مردم و هم هزینه دولت کم می‌شود در سیستم فعلی هم بیمارستان هم داروخانه ها هم بیمه و هم بخشی از پزشکان گرفتار هستند از وزیر بهداشت و درمان، از مجلس و از دانشگاه‌های علوم پزشکی و از بیمه سلامت انتظار داریم در این دولت برنامه پزشک خانواده را پیگیری و اجرایی نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha