• جمعه / ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080402655
  • خبرنگار : 50980

امام جمعه همدان:

فعال شدن بریکس می‌تواند به ساز و کاری برای رفع تحریم‌ها تبدیل شود

فعال شدن بریکس می‌تواند به ساز و کاری برای رفع تحریم‌ها تبدیل شود

ایسنا/همدان نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اهمیت عضویت ایران در گروه بریکس، این اقدام را گامی مهم در راستای کاهش تأثیر تحریم‌های آمریکا دانست و گفت: فعال شدن بریکس می‌تواند به ساز و کاری برای رفع تحریم‌ها تبدیل شود.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی امروز جمعه ۴ آبان در خطبه‌های نماز جمعه همدان، اظهار کرد: این همکاری بین‌المللی می‌تواند زمینه‌ساز تقویت سازوکارهای اقتصادی مشترک برای مقابله با تحریم‌های ناعادلانه باشد.

وی گفت: امروز جهان به یک نظم نوین نیاز دارد، زیرا سلطه‌گران با تکیه بر قوانین بین‌المللی، اقدامات استعماری خود را توجیه می‌کنند و مانع دستیابی ملت‌ها به عدالت و ثبات می‌شوند.

امام جمعه همدان تأکید کرد: جامعه جهانی باید برای ایجاد نظمی عادلانه تلاش کند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت حمایت از جبهه مقاومت، آن را وظیفه‌ای دینی و راهبردی توصیف کرد و افزود: این حمایت، علاوه بر منافع شرعی و اخلاقی، از لحاظ امنیتی، نظامی و سیاسی نیز برای کشور دستاوردهای قابل توجهی به همراه دارد. 

شعبانی اظهار کرد: مقاومت فقط متعلق به مسلمانان نیست، بلکه همه آزادی‌خواهان باید در حمایت از این جریان همگام شوند.

امام جمعه همدان در ادامه به عملیات‌های اخیر حزب‌الله در برابر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: حزب‌الله نشان داده است که باوجود چالش‌ها، همچنان نیرویی پویا و قدرتمند در منطقه است و در دفاع از لبنان و امنیت مردم آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

وی همچنین با اشاره به برخی تلاش‌های رسانه‌ای رژیم صهیونیستی برای نمایش پیروزی، بر لزوم آگاهی‌بخشی به افکار عمومی تاکید کرد و افزود: رژیم صهیونیستی با وجود تلاش‌های فراوان، به اهداف خود در مقابل جریان مقاومت نرسیده است و نباید اجازه دهیم با تبلیغات رسانه‌ای، خود را پیروز میدان معرفی کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مسئولان نسبت به حل مسائل اقتصادی و کنترل گرانی‌ها غافل نشوند، اظهار کرد: مدیران در سطح استان مسئولیت شرعی دارند که تا آخرین لحظه برای خدمت به مردم تلاش کنند و اجازه ندهند کارها معطل بماند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نگاه تخصصی دولت و استاندار می‌تواند به حل مشکلات کمک کند، خاطرنشان کرد: با حضور استاندار جدید همدان امیدواریم شاهد تحول و تحرکی بیشتر در استان باشیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha