• جمعه / ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403080402577
  • خبرنگار : 50535

امام جمعه تبریز:

جوانان بسیجی همواره برای دفاع و حفظ امنیت کشور آماده‌اند

جوانان بسیجی همواره برای دفاع و حفظ امنیت کشور آماده‌اند

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز گفت: جوانان بسیجی در مقابل صهیونیست و دشمن ایستاده‌ و همواره برای دفاع و حفظ امنیت کشور آماده‌اند و همچون بزرگسالان این جامعه جان خود را برای مملکت خود فدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل در خطبه‌های این هفته‌ی‌ نماز جمعه تبریز با اشاره به روز نوجوان و بسیج دانش آموزی گفت: این روز به مناسبت شهادت حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله با سنی کم اما معرفت بزرگ به عنوان روز جوان و دانش آموز نام گرفته است.

وی ادامه داد: از سپاه پاسداران و آموزش و پرورش خواستاریم تا در عرصه‌ی بسیج عنایت ویژه‌تری به جوانان داشته باشند.

وی افزود: امروزه در فلسطین جوانان ۱۴ و ۱۵ ساله در خط مقاومت ایستاده‌اند، با وجود از دست دادن عزیزان خود باز هم آماده‌ی تسلیم شدن در برابر ظلم استکبار نیستند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه تقوا یعنی هر آنچه در خصوص عمل صالح نمی‌دانیم را یاد گرفته و هر آنچه را که می‌دانیم به آن عمل کنیم، عنوان کرد: شایسته‌ی شیعه‌ی علی نیست که احکام دین خود را به خوبی نداند.

وی اظهار کرد: انسان نباید به دلیل کمالات وجودی خود مغرور شده و خود را بی‌نیاز از دانستن مطالب جدید و احکام بداند، در برخی از مراسمات ترحیم از علما دعوت نمی‌شود و صرفا مداحی می‌شود، مجلس ترحیم بدون حضور عالمی برای سخنرانی مگر می‌شود؟

مطهری اصل در خصوص سالگرد اولین شهید محراب آیت‌الله قاضی طباطبایی، گفت: برای بزرگداشت سالگرد این شهید بزرگوار مجلسی شایسته در حد این مرد انقلابی خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران سرصحنه آمده و به مردم آواره‌ی لبنان و غزه کمک می‌کنند، مردم با کمک‌های خیرانه‌ی خود ذات اسلامی خود را نشان می دهند، در شهر تبریز هدایای بزرگی از جواهرات بانوان تبریزی تقدیم این مردم شده است.

وی تاکید کرد: تا جمعه‌ی هفته‌ی آینده پویش ایران همدل در شهر ادامه دارد که مردم می‌توانند در قالب آن کمک‌های خود را به هلال احمر اهدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha