حامد صالحی، شامگاه ۳ آبان ماه در سومین نشست کارگروه هماهنگی توسعه کریدور شرق در خصوص مسائل و چالشهای پیش روی توسعه کریدور شرق اظهار کرد: این کریدور به عنوان یکی از شاخههای کریدور بینالمللی شمال-جنوب به شمار میآید و کشورهای آسیایی را به اقیانوس هند و شمال اروپا متصل میکند.
دبیر کارگروه هماهنگی توسعه کریدور شرق کشور با اشاره به مصوبات هیئت وزیران در سال ۸۴ تصریح کرد: اگر چه تلاشهایی برای توسعه زیرساختهای بندر شهید بهشتی چابهار و اتصال آن به شبکه ریلی کشور صورت گرفته است، اما همچنان با مشکلات اساسی در حوزه پسکرانه و دیگر زیرساختها مواجه هستیم که مانع از بهرهبرداری کامل از این ظرفیتها میشود.
وی ضمن انتقاد از عدم تشکیل ستاد پیگیری مصوبات توسعه کریدور شرق، خواستار توجه جدی مقامات به اجرای تکالیف تعیین شده برای دستگاههای مختلف شد و افزود: یکی از مهمترین مشکلات این است که کریدورها در کشور ما مدیریت واحدی ندارند و هر دستگاه بخشی از امور را به عهده دارد، بدون اینکه هماهنگی لازم بین آنها وجود داشته باشد.
صالحی همچنین به اهمیت تشکیل کارگروههای استانی و نقش بخش خصوصی در سرمایهگذاری در پروژههای زیربنایی کریدور اشاره و عنوان کرد: خواستار تسهیل شرایط برای مشارکت بیشتر در این بخش هستیم و انتظار داریم که این جلسات ادامه داشته باشد و مسائل مربوط به توسعه کریدور با جدیت بیشتری دنبال شود.
انتهای پیام
نظرات