• پنجشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080302324
  • خبرنگار : 30147

بازیگر سینما و تلویزیون:

هنرمندان در شناساندن ارزش‌های دفاع مقدس سنگینی دارند

هنرمندان در شناساندن ارزش‌های دفاع مقدس سنگینی دارند

ایسنا/خراسان رضوی بازیگر سینما و تلویزیون نقش هنرمندان در شناساندن ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان را بسیار سنگین و حائز اهمیت دانست.

آزیتا ترکاشوند سوم آبان‌ماه، در اختتامیه پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج که در کاشمر برگزار شد، با بیان اینکه امیدوارم از این گونه جشنواره‌ها با موضوعات دفاع مقدس، مقاومت و ایثار و شهادت بیش از این در کشور برگزار شود، افزود: نیاز داریم با اجرای این گونه نمایش‌ها عرق به وطن را به نسل جوان یاد بدهیم.

وی با اشاره به اینکه جوانان باید بدانند برای حفظ آب و خاک خون‌های بسیاری ریخته شده و این خاک حرمت دارد، افزود: معتقدم از این قبیل جشنواره‌ها با موضوعات دفاع مقدس باید بیش از این برگزار شود.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اعلام اینکه با هر عقیده، پوشش و نگاهی که داریم نباید فراموش کرد که همه ما یک زبان مشترک داریم و آن وطن است، تصریح کرد: در حفظ این وطن و شناساندن ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا به نسل جوان هنرمندان مسئولیت سنگینی دارند.

هنرمندان متعهد به حق و حقیقت باشند

حجت‌الاسلام جواد طاهری امام جمعه کاشمر در این مراسم با بیان اینکه جهان امروز جنگ روایت‌ها است، افزود: امروز حق و حقیقت اگر در لباس هنر نیاید، شانس ماندن ندارد.

وی با اشاره به اینکه حق و حقیقت نیازمند هنر است، تصریح کرد: هنر هم اگر بر تن حق قرار نگیرد، هویت و شخصیتش را از دست خواهد داد.

امام جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه هنرمندان متعهد به حق و حقیقت باشند، افزود: هنرمندان باید واقعیت‌ها و حقیقت‌هایی که تولید امید و پیشرفت می‌کند را بیان کنند.

وی با بیان اینکه ضروری نیست گاهی هنرمند هر حقیقتی را بگوید، تصریح کرد: صرف تولید کار معنوی کافی نیست بلکه هنرمندان باید به سمت ترویج معنویت بروند.

طاهری با اشاره به اینکه هنرمندان آرمان‌های خود را شناسایی، تقویت و بارور کنند و به سمت حقایقی که جامعه خودمان و دنیا به آن احتیاج دارد بروند، تصریح کرد: بسیج هنرمندان می‌خواهد جامعه را به این سمت سوق دهد.

وی افزود: هنرمندان به صورت عمومی در کل جهان به سمت حرکت قوی که مردم غزه انجام دادند می‌روند و فریادشان را به تمام جهانیان رساندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha