• پنجشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403080302190
  • منبع : نمایندگی اصفهان

معاون علمی و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور:

اصفهان آینده بر پایه فناوری و تکنولوژی شکل خواهد گرفت

اصفهان آینده بر پایه فناوری و تکنولوژی شکل خواهد گرفت

ایسنا/اصفهان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: اتفاقی که امروز در ایران در حال رخ دادن است، در کشورهای دیگر ۷ سال پیش اتفاق افتاده است. اگر امروز برنامه‌ریزی نکنیم، ممکن است در آینده ۱۲ یا ۲۰ سال عقب باشیم.

مراسم افتتاحیه «دومین رویداد سالانه هوش مصنوعی»، امروز پنجشنبه ۳ آبان‌ماه، با حضور چهره‌هایی از عرصه علم و فناوری کشور و استان در هتل عباسی اصفهان برگزار شد.

در آیین افتتاحیه این رویداد، حسین افشین، اظهار کرد: اصفهان آینده باید بر فناوری و تکنولوژی متکی باشد. اگر امروز اصفهان به صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنرش متکی است، در آینده باید به فناوری و تکنولوژی متکی باشد و این مقدمه‌ای بر آن اصفهان آینده است که همه می‌خواهیم دست به دست هم دهیم و بسازیم.

وی با اشاره به وضعیت هوش مصنوعی در ایران، تصریح کرد: اتفاقی که امروز در ایران در حال رخ دادن است، در کشورهای دیگر ۷ سال پیش اتفاق افتاده است. چون رشد هوش مصنوعی یک رشد کاملاً نمایی است، اگر امروز برنامه‌ریزی نکنیم، ممکن است در آینده ۱۲ یا ۲۰ سال عقب باشیم. این موضوع حتی در رویدادها و لایه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و زندگی مردم هم مشهود است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه برای پیشرفت در علم باید از دیدگاه‌های قرون وسطایی فاصله گرفت، افزود: همه گرایش‌های فکری و همه کسانی که در زمینه علمی می‌توانند کنار هم قرار بگیرند، باید دست به دست هم بدهند تا بتوانیم به آن اقتدار علمی و فناوری برسیم.

افشین با اشاره به انتصاب استاندار جدید اصفهان گفت: خوشحالم که استانداری در اصفهان منصوب شده که پایان‌نامه دکترای ایشان در حوزه شهر دانش‌بنیان با مطالعه موردی استان اصفهان بوده است. این نکته مهمی است و فناوران و کارآفرینان استان اصفهان باید خوشحال باشند که استانداری منصوب شده که دانش‌بنیان، فناوری و کارآفرینی را خوب می‌شناسد.

وی با اشاره به کریدور فناوری اصفهان خاطرنشان کرد: یک کریدور فناوری قرار بود در اصفهان شکل بگیرد، مانند اتوبان حلقوی اصفهان. ما دوست داریم دانش، کارآفرینی و فعالیت‌های دانش‌بنیان در زندگی مردم حس شود و امیدواریم این کریدور فناوری در کل استان شکل بگیرد.

معاون علمی رئیس جمهور با تاکید بر گستردگی کاربردهای هوش مصنوعی تصریح کرد: یک روزی وقتی صحبت از هوش مصنوعی می‌شد، صحبت از ربات و رباتی می‌شد که مثل انسان فکر کند و کارهای انسان را انجام دهد، ولی امروز مفهوم هوش مصنوعی تمام زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی را در بر می‌گیرد.

افشین در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح مفهوم هوش مصنوعی گفت: اگر یک سری نقاط داشته باشیم، به آینده نمی‌توانیم متصلش کنیم ولی به گذشته می‌توانیم متصل کنیم. از آن گذشته‌ای که متصل می‌کنید می‌توانید آینده را پیش‌بینی کنید. به زبان ساده، همان یادگیری عمیقی که در هوش مصنوعی صحبت می‌شود، مفهومش در همین شکل‌هایی که کشیده‌اند وجود دارد.

وی افزود: اگر از من یا هر کس دیگری بپرسید انتهای هوش مصنوعی کجاست، نمی‌تواند پاسخ دهد، چون هنوز مشخص نیست و دارد برای آینده صحبت می‌کند. به همین دلیل است که غیرقابل پیش‌بینی است و به عنوان یک تکنولوژی، هم می‌تواند مضرات و هم منافع داشته باشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در پایان با اعلام آمادگی برای حمایت از طرح‌های فناورانه، نوآورانه و لبه دانش تاکید کرد: دوست داریم که همه شرکت‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان و مردم اصفهان در این زمینه فعالیت خود را مستقل از اینکه دولت می‌خواهد چه کاری انجام دهد، انجام دهند، چون حوزه کاربرد بسیار وسیع است و در هر قسمتی می‌تواند این هوش مصنوعی تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha