• پنجشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403080302189
  • خبرنگار : 50187

در نشست دادسرا عنوان شد

از کمبود نیروی قضایی در دادسرای کرمان تا لزوم ریسک‌پذیری مدیران

از کمبود نیروی قضایی در دادسرای کرمان تا لزوم ریسک‌پذیری مدیران

ایسنا/کرمان دادستان کرمان به کمبود شدید کادر قضایی و اداری و بلاتصدی بودن چندین شعبه در دادسرای مرکز استان به دلیل راه‌اندازی دادگاه‌های صلح و انتقال همکاران اشاره کرد و گفت: با تمام این مشکلات، آنچه که در مجموعه دادستانی کرمان مسجل است، تلاش شبانه‌روزی همکاران قضایی و اداری است که قابل تحسین است.

مهدی بخشی سوم آبان ماه در نشست بررسی عملکرد هفت ماهه دادسرای کرمان که با حضور رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: تمامی برنامه‌های ابلاغی از سوی معاونت راهبردی و دادستانی کل کشور در قالب و نظم خاصی و در برنامه‌زمانبندی مشخص با محوریت یکی از دادیاران دادسرای مرکز استان و همراهی معاونان و همکاران در شعب بازپرسی و دادیاری در حال انجام است. 

وی افزود: علی‌رغم حجم بالای کار در دادستانی کرمان و کمبود نیروی قضایی و اداری، تمهیداتی اندیشیده شده تا در رسیدگی‌ها تسریع و پرونده‌های معوق و مسن کاهش یابد که این هدف در ماه‌های گذشته به صورت قابل توجهی محقق شد و این روند ادامه دارد.

وی اجرای صحیح فرآیند ابلاغ الکترونیک را در تکریم هرچه بهتر ارباب رجوع و کاهش اطاله دادرسی مهم برشمرد و افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در دادسرای کرمان تحولی اساسی در زمینه اجرای ابلاغ الکترونیک صورت گرفته و در این زمینه با میانگین کشوری فاصله‌ای نداشته‌ایم. 

دادستان کرمان گفت: اقدامات خوبی در راستای تأمین حداقل امکانات بهداشتی و رفاهی کمپ نگهداری و بازپروری ماده ١۶ قانون مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته و با جذب کمک از خیران، به زودی مکان جدیدی برای کمپ راه‌اندازی خواهد شد که کمک زیادی در جمع‌آوری معتادان متجاهر و پاک‌سازی چهره شهر خواهد بود.  

وی به کمبود شدید کادر قضایی و اداری و بلاتصدی بودن چندین شعبه در دادسرای مرکز استان به دلیل راه‌اندازی دادگاه‌های صلح و انتقال همکاران اشاره و اظهار کرد: با تمام این مشکلات، آنچه که در مجموعه دادستانی کرمان مسجل است، تلاش شبانه‌روزی همکاران قضایی و اداری است که قابل تحسین است.

بخشی، اولویت اول دادستانی کرمان را رسیدگی به پرونده‌های مسن و به تبع آن کاهش اطاله دادرسی دانست و گفت: خوشبختانه در ماه‌های اخیر تعداد قابل توجهی از پرونده‌های معوق و مسن در دادسرای مرکز استان کرمان کاهش یافته‌اند.

همچنین معاون دادستان کرمان در این نشست اظهار کرد: عمده کار ما در دادستانی به رفع مشکلات دولت برمی‌گردد و این در حالی است که مدیران و مسئولان باید جرات و جسارت داشته باشند خودشان تصمیم‌گیری کنند و در این صورت هرگز پای آن‌ها به کارگروه پاسخگویی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی باز نمی‌شود. 

محمد ضیاء‌الدینی ضمن تأکید بر لزوم همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در حل آسیب‌های اجتماعی، گفت: مدیران باید خودشان در بدو امر جرات تصمیم‌گیری صحیح را داشته باشند و اقدامات قضایی را آخرین مرحله بدانند و اگر در مواردی نیاز به همکاری بین بخشی وجود داشت از ظرفیت‌هایی همچون کارگروه رفع موانع تولید استفاده کنند تا برایند همه این کارها منجر به ارتقاء شاخص‌ها در حوزه مسائل و موضوعات اجتماعی باشد.

وی امور نظارت بر دادسراهای نواحی استان، ضابطان، وضعیت اجرای احکام، ارجاع پرونده‌ها و بازدید از زندان و مراکز بهزیستی، مراکز ترک اعتیاد و غیره را از جمله وظایف دادستان مرکز استان دانست و اظهار کرد: برابر ماده ۲۷ قانون آیین دادرسی کیفری دادستان مرکز استان بر اقدامات و حسن اجرای آراء کیفری مقامات قضایی دادسراهای شهرستان‌های استان نظارت مستقیم دارد و در دادستانی مرکز کرمان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم تا در نیمه اول سال در تمامی شهرستان‌ها حضور یافته و ایرادات و مشکلات را مطرح کنیم و در نیمه دوم سال نیز بررسی ایرادات و میزان رفع نمودن آن‌ها را مد نظر قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha