• پنجشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403080302142
  • خبرنگار : 50214

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در بازدید از ایسنا یزد:

۹۴ زندانی جرائم غیر عمد یزد در ۷ ماهه امسال آزاد شدند

۹۴ زندانی جرائم غیر عمد یزد در ۷ ماهه امسال آزاد شدند

ایسنا/یزد مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد از آزادی تعداد ۹۴ محکوم مالی جرائم غیر عمد در هفت ماهه سال جاری به همت ستاد مردمی دیه و با مشارکت نیکوکاران یزدی خبر داد.

«سید مسعود عظیمی» قبل از ظهر امروز پنجشنبه در بازدید از دفتر ایسنا یزد ضمن اعلام این خبر، افزود: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۲۰۴ میلیارد و ۴۸۶ میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۱۸۵ میلیارد و ۷۲۸ میلیون تومان تامین گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۸ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۹۴ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان، گفت: از این تعداد آزاد شده، تعداد ۶۰ مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد ۲۳ محکوم مربوط به پرداخت مهریه و تعداد ۹ مددجو مربوط به نفقه، تعداد یک مددجو محکوم پرداخت حادثه کارگاهی و یک مددجو نیز مربوط به دیه تصادفات رانندگی بودند.

۹۴ زندانی جرائم غیر عمد یزد در ۷ ماهه امسال آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان ضمن تقدیر از تلاش های  بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد مردمی، عنوان کرد: از این تعداد آزادی تعداد ۱۷ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی و تعداد ۷۷  مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد ۱۰ مددجو زن و ۸۴ مددجو نیز مرد بودند.

وی ضمن تقدیر از مشارکت بسیار خوب مردم استان در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، گفت: از این تعداد آزادی هفت مددجو به مناسبت میلاد امام حسن عسکری(ع) و پنج زندانی نیز به مناسبت هفته وحدت از زندان‌های استان آزاد شدند.

۹۴ زندانی جرائم غیر عمد یزد در ۷ ماهه امسال آزاد شدند

عظیمی در پایان با تاکید بر این موضوع که ستاد دیه تنها مرجع رسیدگی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است، اظهار کرد: تحقیقات پیرامون پرونده های مددجویان جرائم غیر عمد به صورت جامع و کامل توسط گروه تحقیق این ستاد صورت می‌گیرد و پس از آن جهت آزادی به هیئت امناء ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha