• پنجشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403080302030
  • خبرنگار : 50260

ناترازی آب و تأمین کیفیت، چالش‌های کلیدی شرکت‌های آب و فاضلاب است

ناترازی آب و تأمین کیفیت، چالش‌های کلیدی شرکت‌های آب و فاضلاب است

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: ناترازی در بخش آب فقط مربوط به میزان و حجم آب نیست، بلکه اثرات نامطلوب کیفی به همراه دارد و کاهش مقدار پارامترهای کیفی بویژه در کاشان، موضوعی جدی است. 

یاسر اسماعیلی امروز در کارگروه مدیران مراکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب منطقه مرکز و شرق آبفای کشور، اظهار کرد: ما در حال برداشت از سهم آیندگان هستیم و با توجه به ناترازی آب در این حوزه، اگر پمپ‌ها طبق استانداردها کار می‌کردند، بخش زیادی از شهرها و روستاها دچار قطعی آب می‌شدند.

وی تصریح کرد: حفظ کیفیت آب و سلامت مصرف‌کنندگان، خط قرمز این شرکت است و به همین علت، آزمایشگاه کنترل کیفیت آب و فاضلاب در سال ۱۳۷۱ تأسیس شد و به طور مستمر بر کیفیت آب در سه بخش میکروبیولوژی، بیولوژی و فیزیکوشیمیایی نظارت می‌کند.

وی تاکید کرد: پدیده هجوم آب شور به منابع آب شیرین طی سال‌های اخیر در منطقه کاشان شدت گرفته و سبب شده است در تعدادی از شهرهای تحت پوشش برای دستیابی به مقادیر مجاز پارامترهای کیفی از تاسیسات آب شیرین کن بهره گرفته شود. 

وی افزود: کاشان جزو معدود شرکت‌هایی است که در داخل کشور و به دور از سواحل دریا از آب شیرین‌کن برای شیرین سازی آب آشامیدنی استفاده می کند که روزانه حدود ۱۰ هزار مکعب آب شیرین  برای مشترکان در شهرهای ابوزیدآباد، سفیدشهر، نوش آباد و نیاسر تولید می‌ شود. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: کارگروه مدیران مراکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب منطقه مرکز و شرق آبفای کشور با هدف بررسی چالش‌های جدی ناترازی منابع آبی و تأثیر آن بر کیفیت آب و ارائه راهکارهای مقابله با آن در کاشان برگزار شد. 

اسماعیلی گفت: شرکت آب و فاضلاب کاشان در سال ۹۲ دریافت گواهینامه ملی برنامه ایمنی آب را در دستور کار قرار داد و در سال ۱۴۰۱ موفق به دریافت این گواهینامه شده است. 

توسعه برنامه ایمنی آب، رویکردی برای تضمین کیفیت آب است

مدیرکل دفتر نظارت بر کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب کشور نیز گفت: توسعه برنامه ایمنی آب در شهرها و روستاها، یکی از رویکردهای شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور است که اجرای این برنامه با اعمال مدیریت ریسک می‌تواند نسبت به پیشگیری از ایجاد آلودگی کمک کرده و منجر به تضمین کیفیت آب شود.

احمد منتظری افزود: آزمون میکروبی از دیگر برنامه های حفظ بهداشت آب است که از انجام ۵۵۰ هزار آزمون میکروبی، ۳۹۰ هزار آزمون در بخش روستایی و ۱۶۰ هزار آزمون در بخش شهری انجام می شود.

وی تصریح کرد: سالانه به طور میانگین ۲۰ میلیون آزمایش کلرسنجی انجام می‌شود که از این تعداد ۱۷.۵ میلیون کلرسنجی در روستاها و ۲.۵ میلیون در بخش شهری است.

منتظری اظهار کرد: سالانه به طور میانگین ۲۰ میلیون آزمون کدورت‌سنجی انجام می‌شود که از این تعداد ۱۷.۵ میلیون کدورت‌سنجی در بخش روستایی و ۲.۵ میلیون در بخش شهری است و تا پایان سال برنامه ایمنی آب در ۲۰۰ شهر و ۱۴۷ روستا اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، کارگروه مدیران مراکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب منطقه مرکز و شرق آبفای کشور با حضور مدیرکل دفتر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیران مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب از استان های اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، قم، مرکزی، گلستان، خراسان شمالی، مشهد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کاشان در کاشان برگزار شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha