• پنجشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403080302010
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان:

اجرای طرح‌هادی در روستاهای سیل‌زده/ برخی بانک‌ها از پرداخت تسهیلات خودداری می‌کنند

اجرای طرح‌هادی در روستاهای سیل‌زده/
برخی بانک‌ها از پرداخت تسهیلات خودداری می‌کنند

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: امسال در ۳۳ روستای شهرستان دشتیاری پروژه‌های طرح هادی و بهسازی معابر اجرا می‌شود.

بیک مداح در گفت وگو با ایسنا ضمن اشاره به خسارات گسترده سیل سالهای گذشته به بخش زیرساخت های روستایی در دشتیاری افزود: عدم مکانیابی صحیح و شیب منفی زمین در دشتیاری امکان وارد آمدن خسارات جدی به روستاها، با وقوع هر سیلاب را محتمل کرده است.

وی لزوم اجرای طرح های آبخیزداری را در منطقه پیش زمینه اجرای پروژه های عمرانی دانست و افزود: امسال با همکاری دهیاری و شرکت ملی نفت  ۴۵ روستای دشتیاری از پروژه های طرح هادی، شامل زیرسازی، آسفالت، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری برخوردار می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همچنین در ادامه درباره احداث واحدهای مسکونی نیز گفت: در حال حاضر ۸۵۰۰ واحد مسکونی در روستاهای استان در حال ساخت است. با ساخت این تعداد واحد مسکونی به صورت مستقیم و غیر مستقیم  برای ۲۰ هزار نفر ایجاد اشتغال شده است .

وی ادامه داد: در طرح ملی مقاوم سازی مسکن روستایی به طور متوسط ۱۱ هزار خانوار روستایی بصورت سالانه بهره‌مند می شوند که به آنان جهت ساخت و بهسازی و تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: بنیاد مسکن استان ۸ تفاهم نامه با نهاد های حمایتی جهت ساخت  ۱۹ هزار و ۴۲۵ واحد مسکونی ویژه اقشار محروم دارد که  میزان پیشرفت آن ها ۹۴ درصد است.

بیک مداح گفت: توزیع سهمیه با اولویت بافت های مسکونی کم دوام و بی دوام (شهرستانهایی که شاخص مقاوم سازی کمتری  دارند) و نیز همکاری و تمایل مردم به تسهیلات مذکور صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: میزان همکاری بانک ها متفاوت است و بدیل ناترازی منابع مالی بعضا برخی از بانک ها، ۳ تا ۶ ماه از پرداخت مراحل تسهیلات خودداری می کنند و با توجه به تورم و افزایش قیمت مصالح و دستمزد، این موضوع منتج به نیمه تمام ماندن واحد های مسکونی می شود.

وی در ادامه گفت: چناچه پرداخت تسهیلات به موقع صورت گیرد، مشکل دیگری در اتمام به موقع واحدهای تعهد شده، وجود نخواهد داشت و این امر مستلزم آن است که بانک مرکزی با توجه به تضمین نامه سازمان برنامه بوجه، بدهی متقاضیان را به عنوان ناترازی بانکهای عامل در نظر نگیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به شاخص مقاوم سازی در استان گفت: با اجرای برنامه های سالانه بهسازی مسکن در استان، فاصله ما با شاخص کشوری کمتر شده و به رقم ۴۸ درصد رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha