• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403080201894
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری ایلام:

۲۹ دهیاری برای اختصاص کد دستگاه اجرایی معرفی شدند

۲۹ دهیاری برای اختصاص کد دستگاه اجرایی معرفی شدند

ایسنا/ایلام مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام گفت: تعداد ۲۹ دهیاری استان برای اختصاص کد دستگاه اجرایی معرفی شدند.

«نعمت‌اله رحیمی»  در این خصوص اظهار کرد: با عنایت به مصوبه هیئت ت محترم وزیران در خصوص آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده ۱ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و پیگیری‌های به‌عمل آمده از سازمان برنامه و بودجه کشور، برای ۲۲ دهیاری استان ایلام به عنوان فهرست مرحله اول، کد(شناسه) دستگاه اجرایی صادر شد.

وی در ادامه افزود: دهیاری‌های دارای کد دستگاه اجرایی، می‌توانند همانند سایر دستگاه‌های اجرایی، با تصویب شوراهای برنامه‌ریزی استان، از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برخوردار شوند و تکمیل طرح‌های عمرانی و خدماتی در سطح روستاها را شتاب مناسبی بخشند.

وی در خصوص فهرست دهیاری‌های واجدالشرایط خاطرنشان کرد: با عنایت به شرایط و ضوابط تعیین شده(از قبیل؛ دهیاری تمام‌وقت با جمعیت  بیش از ۱۰۰۰ نفر بر اساس آخرین سرشماری رسمی کشور، دارای حداقل درجه ۴ و هم‌چنین دارای توان مالی، اجرایی، فنی و مسئولین مالی و فنی با تأیید کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مربوطه) در آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده ۱ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، فهرست دهیاری‌های مشمول این آیین‌نامه ، پس از بررسی و تصویب در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در مورخ ۱۴۰۲/۳/۱۶، جمع‌بندی شده و طی نامه‌ای در مورخ ۱۴۰۲/۳/۲۸ به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای اختصاص کد دستگاه اجرایی، ارسال شد. سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و برنامه و بودجه کشور نیز، به عنوان فهرست مرحله اول برای ۲۲ دهیاری کد دستگاه اجرایی صادر نمود، که پیگیری لازم برای تخصیص کد به سایر دهیاری‌های واجدالشرایط(۷ مورد باقی‌مانده) نیز در حال انجام است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: با اجرای کامل این آیین‌نامه، ضمن تسریع در تکمیل طرح‌های عمرانی و خدماتی روستاها و افزایش رضایت‌مندی روستاییان گران‌قدر، برگ زرین دیگری در عملکرد دهیاری‌ها به عنوان یک نهاد مردمی و خدمت‌گزار در سطح روستاها، ایجاد شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، رحیمی اسامی ۲۲ دهیاری که در ۱۰ شهرستان استان در مهرماه امسال کد دستگاه اجرایی آن‌ها تأیید و به استان جهت پیگیری‌های بعدی، اعلام شده را شامل شهرک شهید کشوری، چالسرا، مهدی‌آباد و هفت‌چشمه (۴ مورد شهرستان ایلام)، سراب  و نبوت (۲ مورد شهرستان ایوان)، شهرک هزارانی، هفت‌چشمه، آب‌انار و پشت‌قلعه (۴ مورد شهرستان آبدانان)، قلعه‌جوق و گنبد پیرمحمد (۲ مورد شهرستان ملکشاهی)، ولیعصر و زرانگوش (۲ مورد شهرستان بدره)، کل‌کل و زنجیره علیا (۲ مورد شهرستان چرداول)، مورت (۱ مورد شهرستان چوار)، ارمو و عباس‌آباد (۲ مورد شهرستان دره‌شهر)، شهرک اسلامیه و شهرک چالاب (۲ مورد شهرستان مهران) و شیراوند از شهرستان هلیلان اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha