• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080201874
  • خبرنگار : 50471

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

قصد داریم تپه تاریخی و سراب گیان ثبت جهانی شود

قصد داریم تپه تاریخی و سراب گیان ثبت جهانی شود

ایسنا/همدان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: در نظر داریم تپه تاریخی گیان و سراب گیان ثبت جهانی شوند.

سیدرضا صالحی امیری عصر چهارشنبه دوم آبان در حاشیه بازدید از تپه تاریخی گیان و سراب گیان نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: تپه تاریخی گیان و سراب گیان در فهرست آثار ملی کشور ثبت هستند و همکاران من قصد دارند که این دو مکان تاریخی و گردشگری ثبت جهانی شوند.

وی ادامه داد: البته این وعده یک روزه اتفاق نمی‌افتد و باید پرونده‌اش تشکیل و کارهای فنی زیادی باید انجام شود و اگر این مهم محقق شود این دو مکان تاریخی و گردشگری به یکی از قطب‌های گردشگری ایران و جهان تبدیل می‌شوند.

صالحی‌امیری تصریح کرد: این تپه تاریخی و باارزش نیاز به صیانت جدی‌تر دارد و باید کاوش شود و باید بناهای گردشگری مثل بوم‌گردی، رستوران‌، فروشگاه‌های صنایع دستی در این منطقه ایجاد شود تا گردشگر به منطقه بیاید. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نهاوند تکه‌ای از بهشت است و مجموعه طبیعی سراب گیان نیز زیبایی اش بی‌نظیر بوده و خداوند همه زیبایی‌ها را به نهاوند داده است.

وی با بیان اینکه البته تمدن نهاوند هم بی‌نظیر است و در همه ادوار تاریخ از هخامنشیان تاکنون سرآمد و یک منطقه بسیار با ارزش تمدنی است، افزود: شهر نهاوند در تاریخ هم زیستگاه بوده و در دوره‌ای دیگر پایتخت بوده و هم نطقه تلاقی دو تمدن ساسانی و اسلامی است که باید به مردم نهاوند به خاطر زیست در این منطقه جغرافیایی و تمدنی که افتخار ایران است، تبریک گفت.

صالحی‌امیری خاطرنشان کرد: اما ضعف بزرگ ما این است که نتوانسته‌ایم در مدرسه و در دانشگاه این ظرفیت‌های بزرگ تاریخی و تمدنی را به فرزندانمان معرفی کنیم تا آن‌ها هم احساس غرور کنند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: جز توافقات ماست که در جلسه کارشناسی که به‌زودی در استانداری همدان و در تهران برگزار می‌شود، نسبت به سراب و تپه گیان ظرف دو ماه آینده اظهارنظر کنیم.

انتهای پیام 
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha