• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403080201810
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

بهترین حمایت از خانواده شهدا، توجه به مباحث فرهنگی است

بهترین حمایت از خانواده شهدا، توجه به مباحث فرهنگی است

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مهمترین قسمت کار جنبه فرهنگی و نگاه به جایگاه خانواده شهداست، باید بتوانیم شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم که نسل جدید خانواده معظم شهدا را قهرمانان کشور بدانند.

آیت‌الله مصطفی محامی امروز چهارشنبه با حضور در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ضمن عرض خدا قوت به کارکنان این مجموعه ضمن عرض تسلیت شهادت مردم مظلوم فلسطین و لبنان و همچنین شهادت سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان جبهه مقاومت از جمله شهید سیدحسن‌نصرالله، بیان کرد: باید از شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت سپاسگزار باشیم چرا که این افراد با اهدای جان خود انقلاب را به ثمر رسانده و از آن حفاظت کردند و توانستند با خون خود درخت انقلاب را آبیاری و آن را تنومند و پر ثمر کنند و فرهنگ مقاومت و جبهه مقاومت را گسترش دهند.

وی افزود: آنچه که امروز در کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت شاهد آن هستیم و اگر ما امروزه در کشور خود از نعمت امنیت و استقلال برخوردار هستیم نتیجه از خود گذشتگی همین شهداست که با تقدیم جان خود جامعه ما را مدیون خود کردند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: مجموعه کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان باید قدر خود و کارشان را بدانند چرا که عمرشان در راه خدمت به خانواده شهید صرف می‌شود، عمری که می‌توانست در راه دیگر و صرف خدمتی دیگر باشد و کار در دستگاه بنیاد شاید یک کار ویژه و به قدری ارزشمند است که می‌طلبد شب و روز با جان و دل کار کنید و نسبت به شهدا ادای دین داشته باشید.

وی گفت: ارائه خدمت به مردم و افراد نیازمند و شاد کردن دل مسلمان ارزشمند است چه برسد به اینکه آن فرد جز خانواده شهید باشد و اگر رضایت چنین فردی را جلب کنید دعای خیر او در تامین سعادت دنیا و آخرت شما تاثیر گذار است.

آیت الله محامی اظهار کرد: رسیدگی مالی و رفع مشکلات و مباحث درمان خانواده شهدا بخش کوچکی از کار است که متاسفانه در این جهت هم کمتر کار کرده‌ایم و سیستم آن گونه که باید نتوانسته حمایت های خاصی داشته باشد و به عنوان مصداق خانواده‌هایی هستند که برای تامین داروهای مورد نیاز خود با مشکل مواجه هستند و یا برخی از خانواده‌های شهدا از عدم اشتغال رنج می‌برند و ما نتوانسته‌ایم برای آن‌ها شغل ایجاد کنیم که البته انجام این امورات کار سختی نیست اما متأسفانه انجام نشده هر چند که بنده در این جهت پیگیری‌هایی داشته‌ام و اقداماتی هم صورت گرفت اما باز هم مشکلات به طور کامل رفع نشده و همچنان برخی با مشکلات مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین قسمت کار جنبه فرهنگی و نگاه به جایگاه خانواده شهداست و باید بتوانیم شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم که نسل جدید خانواده معظم شهدا را قهرمانان کشور بدانند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: گام دیگر کار این است که مشخص کنیم آرمان شهدا چه چیزی بود و شهدا برای چه چیزی جان خود را تقدیم کردند و آیا این آرمان تحقق پیدا کرده و آیا توانسته‌ایم مسیر شهدا را ادامه دهیم یا خیر، که عمدتا در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شرمنده شهدا هستیم.

وی اظهار کرد: یکی از راه‌های تکریم خانواده شهدا این است که ببیند آرمان فرزند شهیدش تحقق پیدا کرده، باید دقت داشته باشیم که در تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دریایی از کار وجود دارد که البته بنیاد شهید به تنهایی نمی‌تواند همه این امورات را انجام دهد بلکه باید به عنوان مدعی العموم از دستگاه‌های مختلف مطالبه و همه را پای کار بیاورد و این یکی از مهمترین کارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha