• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080201790
  • خبرنگار : 50616

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد

افزایش پوشش گسترده پیش دبستانی در مناطق کم برخوردار

افزایش پوشش گسترده پیش دبستانی در مناطق کم برخوردار

ایسنا/مازندران معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، از اولویت‌بندی سه اصل مهم و راهبردی در مقطع ابتدایی به عنوان ماموریت مهم برای اجرا به معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور خبر داد و گفت: افزایش پوشش گسترده پیش دبستانی در مناطق کم برخوردار اولویت محسوب می‌شود.

رضوان حکیم‌زاده روز چهارشنبه ۲ آبان در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور در آمل اظهار کرد: در راستای بهبود وضعیت تعلیم و تربیت دانش آموزان، سه اصل مهم «توسعه عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت و ایجاد تعلق و هویت بخشی به دانش آموزان به عنوان اولویت‌های جدیدی است که مورد تاکید دولت چهاردهم قرار گرفته و باید در نظام آموزشی کشور اجرایی شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر سمت و سوی نظام آموزش و پرورش کشور با برگزاری جشنواره‌ها و المپیادها به شدت رقابت‌زده شده و این رویه باید حذف شود، افزود: فضای مدرسه‌ها از نظر آموزشی و پرورشی باید تغییراتی ایجاد شود و اکتفا به اینکه همیشه یک عده خاص جز نفرات برتر باشند و بقیه دانش آموزان در این فرایند آموزشی و تربیتی تماشاچی شوند، از عدالت آموزشی به دور است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت متبوع با اشاره به اینکه سه ابر چالش  در نظام آموزشی کشور وجود دارد، گفت: نابرابری در آموزش، فرمت‌های تربیتی و نگرانی‌هایی در خصوص کیفیت و ضعف سواد پایه دانش آموزان، بحران هویت که دانش آموزان با آن درگیر از چالش‌ها محسوب می‌شود.

حکیم زاده ادامه داد: برای رفع این ابر چالش‌ها باید از کلاس درس و مدرسه شروع کرد.

وی تصریح کرد: حوزه معاونت ابتدایی کلیدی‌ترین بخش نظام تعلیم و تربیت باید باشد، ضروری است؛ هرچه بیشتر در این مسیر سرمایه‌گذاری کنیم در آینده بهره‌برداری خواهیم کرد.

افزایش پوشش گسترده پیش دبستانی در مناطق کم برخوردار

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه باید فاصله بین تصمیم‌سازی و اجرای آن را در نظام تعلیم و تربیت کاهش داد، افزود: به منظور اجرای صحیح فعالیت‌های علمی و تربیتی در مدارس باید نظرهای همه از جمله معلمان، مدیران، دانش آموزان و اولیاء را شنید و از این تجربیات بهره برد.

حکیم‌زاده یادآور شد: باید دانش آموزان بعد از خانواده در مدرسه احساس تعلق بیشتری داشته باشند زیرا پژوهش‌ها نشان داده‌است که ارزش بخشیدن به آن‌ها چه اندازه می‌تواند در ایجاد هویت سالم و رشد فردی و شخصیتی آن‌ها تأثیر مثبت داشته باشد.

افزایش پوشش گسترده پیش دبستانی در مناطق کم برخوردار

حکیم‌زاده با اعلام اینکه به دنبال پوشش گسترده پیش‌دبستانی در مناطق کم برخوردار و کم توسعه یافته هستیم که این امر می‌تواند کمک خوبی به دانش آموزان در مقطع ابتدایی کند، افزود: این اقدام سبب تقویت عدالت آموزشی در کشور می‌شود و دانش آموزان در مناطق مختلف از فضای آموزشی متناسبی بهره‌مند خواهند شد.

وی یادآورشد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با هدف داشتن نگاه تخصصی به امر آموزش کودکان ایجاد شده است و مراکزی که با کودکان در ارتباط هستند به منظور فعالیت باید از این سازمان مجوز لازم را دریافت کنند.

افزایش پوشش گسترده پیش دبستانی در مناطق کم برخوردار

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha