• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403080201612
  • منبع : نمایندگی اردبیل

جشنواره تئاتر استان اردبیل برگزار می‌شود

جشنواره تئاتر استان اردبیل برگزار می‌شود

ایسنا/اردبیل مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: سی و دومین جشنواره تئاتر استان اردبیل به عنوان مهم‌ترین رخداد هنری سال از چهارم تا دهم آبان‌ ماه در مجتمع فرهنگی هنری فدک برگزار خواهد شد.

امیر رجبی دوم آبان در نشست خبری سی و دومین جشنواره تئاتر استان اردبیل که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل برگزار شد، با اعلام آغاز سی و دومین جشنواره استانی تئاتر (۴ تا ۱۰ آبان)، از رسانه‌ها و مردم خواست با حضور در این برنامه‌های فاخر و ارزشمند هنری، فرهنگ رفتن به سالن‌های نمایش را در جامعه ترویج کنند.

رجبی گفت: جامعه تئاتر و نمایش استان درگیر برگزاری این رویداد مهم هنری است و تولید یک اثر نمایشی ماه‌ها زحمت می‌طلبد و باید با تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب حضور مردم برای تماشای تئاتر را تقویت و افزایش داد تا انگیزه تلاش هنرمندان افزایش یابد.

وی افزود: خرید بلیت ۶۰۰ هزار ریالی تماشای تئاتر برای مردم کار دشواری نیست و اگر درباره زمان اجرای نمایش‌های فاخر اطلاع رسانی شود مردم هنردوست استان اردبیل بی‌تردید استقبال خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: کارهای نمایشی بسیار عالی و دارای اهمیتی در مجتمع فدک اردبیل روی صحنه می‌رود اما مردم اطلاع ندارند و از اصحاب رسانه انتظار داریم، این مشکل را با انتشار اخبار به موقع رفع کنند.

رجبی گفت: سی و دومین جشنواره تئاتر استان اردبیل به عنوان مهم‌ترین رخداد هنری سال از چهارم تا ۱۰ آبان ماه در مجتمع فرهنگی هنری فدک برگزار خواهد شد و از ۲۲ تئاتر صحنه‌ای و ۹ تئاتر خیابانی که متقاضی شرکت در جشنواره بودند، هشت کار صحنه‌ای و پنج اثر خیابانی برای رقابت در جشنواره انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: بخش خیابانی جشنواره در محوطه مجتمع فدک اجرا خواهد شد و تلاش می‌کنیم در سایر نقاط شهر نیز اجرا شود تا بیشتر در دید مردم باشد و بخش جنبی یا «به علاوه» جشنواره نیز از چهارم تا هفتم آبان برگزار خواهد شد.

سعید نوریان ، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه گفت: شورای سیاستگذاری جشنواره از مدت‌ها پیش برای برگزاری این رخداد هنری برنامه‌ریزی کرده و امیدواریم منتخبان جشنواره درخشیده و به جشنواره بین‌المللی و ملی فجر نیز راه یابند.

وی ادامه داد: اجراهای عمومی تئاتر و نمایش در استان به طور معمول با استقبال خوب مردم همراه است و حضور مردم هنردوست در سالن‌های اجرا و اکران نمایش، انگیزه فعالیت هنرمندان را دوچندان می‌کند.

فعالیت ۲۳ گروه تئاتر دارای پروانه در استان اردبیل

دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر استان اردبیل هم در این نشست خبری گفت: ۲۳ گروه تئاتری دارای پروانه در استان فعالیت می‌کنند و هفت گروه نیز در حال اخذ مجوز و راه‌اندازی است.

غریب منوچهری افزود: در اختتامیه جشنواره تئاتر استان اردبیل ۲ اثر صحنه‌ای و یک اثر خیابانی با رای هیات داوران به مرحله کشوری معرفی خواهد شد و مردم در صورت اطلاع رسانی دقیق از سالن‌های نمایش و تئاتر به خوبی استقبال می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha