• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080201541
  • خبرنگار : 50181

مصرف گاز بخش خانگی کرمانشاه ۲ برابر شد

مصرف گاز بخش خانگی کرمانشاه ۲ برابر شد

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از افزایش حدود دو برابری مصرف گاز بخش خانگی در استان طی دو روز گذشته و با افت ناگهانی دمای هوا خبر داد و خواستار صرفه‌جویی جدی مشترکین شد.

ناصر حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به افت محسوس دمای هوا در کرمانشاه طی دو روز گذشته، گفت: در این مدت مصرف گاز در استان نیز از حدود ۱۱.۵ میلیون مترمکعب در روز به حدود ۱۵ میلیون مترمکعب رسید.

وی با بیان اینکه در روزهای قبل از موج سرما از مصرف حدود ۱۱.۵ میلیون مترمکعبی روزانه گاز حدود هشت میلیون مترمکعب آن مربوط به صنایع، نیروگاه‌ها، جایگاه‌های CNG و ... و حدود ۳.۵ میلیون مترمکعب آن مربوط به بخش خانگی بود، خاطرنشان کرد: در این روزهای سرد، افزایش مصرفی که داشته‌ایم مربوط به بخش خانگی بوده، بگونه‌ای که میزان مصرف این بخش از حدود ۳.۵ میلیون مترمکعب در روز به هفت میلیون مترمکعب رسیده و مصرف سایر بخش‌ها تقریبا تغییری نکرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه این میزان افزایش را شوک مصرف به شبکه گاز دانست و عنوان کرد: این شرایط در حالیست که هنوز موج سرماهای شدید فصل زمستان را آغاز نکرده‌ایم.

حسینی خواستار همراهی جدی مشترکان بخش خانگی در مدیریت مصرف گاز شد و ادامه داد: ناترازی گاز همچنان جدی است و برای تامین گاز پایدار فصل سرما نیازمند همراهی مشترکان هستیم.

به گفته این مسئول، همانطور که در استان کرمانشاه طی یکسال اخیر با توسعه گازرسانی به شهرها، روستاها و واحدهای تولیدی ۲۰ هزار مشترک جدید اضافه شده، در سایر استان‌ها نیز افزایش مشترک و به تبع آن افزایش مصرف را داریم.

وی اظهار کرد: همراهی مشترکان برای صرفه‌جویی در مصرف گاز هم به پایداری شبکه کمک می‌کند و هم جلوی نجومی شدن قبوض مشترکان را خواهد گرفت.

حسینی افزود: سال گذشته مشترکان گاز بخش خانگی استان حدود ۱۰۵ میلیارد تومان پاداش خوش مصرفی دریافت کردند و با مدیریت درست می‌توانند امسال نیز از این پاداش برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه پوشاندن دریچه کولر، استفاده از لباس گرم زمستانی، گرفتن درز درب و پنجره‌ها و... را از راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف گاز برشمرد و تاکید کرد: علاوه بر بعد صرفه‌جویی، لازم است مشترکان نکات ایمنی لازم را هنگام راه‌اندازی سیستم‌های گرمایشی خود رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha