• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080201505
  • منبع : نمایندگی سمنان

در یک ماهه مهر امسال صورت گرفت

ثبت ۳.۳ میلیون تردد بین استانی در محورهای استان سمنان

ثبت ۳.۳ میلیون تردد بین استانی در محورهای استان سمنان

ایسنا/سمنان ​​​​​​​رییس مرکز مدیریت راه های  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از ثبت بیش از ۳ میلیون و ۳۲۲هزار تردد بین استانی وسایل نقلیه در محورهای استان سمنان در مهر ماه امسال خبر داد.

مهدی مقیمی امروز ۲ آبان ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: متوسط تردد ساعتی در محورهای ورودی استان در این بازه زمانی دو هزار و ۸۶ وسیله نقلیه بوده است.
رئیس مرکز مدیریت راه‌های  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: با توجه به آمار احصا شده از سامانه های هوشمند، یک‌شنبه اول مهرماه پرترددترین روز در یک ماهه اول پاییز امسال در این استان بوده است.
مقیمی، با اشاره به سهم تردد وسایل نقلیه سنگین از ترددهای یک ماهه گذشته افزود: در مهرماه امسال، سهم وسایل نقلیه سنگین از کل تردد راه‌های ارتباطی این استان ۲۱.۷ درصد بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه های  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با اشاره به اینکه پرترددترین محور استان سمنان در یک ماهه مهر امسال محور ایوانکی – شریف آباد بوده، اظهار کرد: به طور متوسط روزانه ۲۳ هزار و ۳۲۴ تردد در این محور پرتردد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مقصد سفر خارج استان خودروهای پلاک استان سمنان در ماه مهر با ۳۴ درصد به استان تهران بوده است تصریح کرد: استان مازندران نیز با ۱۶ درصد بعد از پایتخت، دومین مقصد سفر خارج استان خودروهای پلاک استان سمنان در اولین ماه پاییز امسال بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین استان گلستان با ۱۰ درصد، خراسان رضوی با هفت و استان قم با ۶ درصد به ترتیب در رتبه‌های سوم تا پنجم مقاصد سفر خارج استان خودروهای پلاک استان سمنان در یک ماهه مهر امسال بوده‌اند.

مقیمی از سامانه ارتباطی ۱۴۱ به عنوان پل ارتباطی بین راهداری و کاربران جاده ای نام برد و با اشاره به استفاده کاربران جاده‌ای این استان از تلفن گویای راهداری در یک ماهه مهر امسال گفت: در این یک ماهه تعداد چهار هزار و ۵۶۰ نفر از هموطنان از خدمات تلفن گویای ۱۴۱ مرکز سمنان استفاده کردند.

وی از رصد و پایش مستمر محورهای این استان خبر داد و اظهار کرد: به همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان، پایش و رصد مستمر ترددها در محورهای مواصلاتی این استان از طریق سامانه‌های هوشمند حمل و نقلی مختلف و از جمله: دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه‌های تردد شمار، سیستم توزین در حال حرکت و سامانه‌های ثبت تخلف انجام می‌شود.
رئیس مرکز مدیریت راه های  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، افزایش سهولت در ترددها و بهبود ایمنی ترافیک در راه‌ها را ره‌آورد نظارت و پایش مستمر راه‌های استان از طریق مرکز مدیریت راه های  اداره کل راهداری استان برشمرد و گفت: خوشبختانه این پایش مستمر و آنلاین راه ها، سبب شده که خدمات‌دهی همکاران ما در راهداری در اسرع وقت و در کمترین زمان ممکن انجام شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha