• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080201490
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون سازمان ملی استاندارد ایران در سمنان عنوان کرد

توسعه نظام استاندارد در ایران با وجود برخی فاصله‌ها با استانداردهای جهانی

توسعه نظام استاندارد در ایران با وجود برخی فاصله‌ها با استانداردهای جهانی

ایسنا/سمنان معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران از توسعه نظام استاندارد در کشورمان با وجود برخی فاصله ها با استانداردهای جهانی خبر داد.

داود روشنی ۲ آبان در همایش بزرگداشت روز جهانی استاندارد که در سالن یادگار امام(ره) استانداری و با حضور استاندار و مسوولان سمنانی برگزار شد با بیان اینکه استاندارد دارای نقشی جمعی برای آحاد یک جامعه است گفت: امروز بحث استاندارد خوب و قابل قبول در زندگی همه جوامع نقش بسیار تاثیرگذاری دارد و از همین رو فرهنگ استاندارد در بین تمامی جوامع در حال نهادینه شدن است.

وی از توسعه استانداد در کشور طی سال‌های اخیر خبر داد و افزود: ما شاید امروز با استانداردهای جهانی فاصله داشته باشیم، اما نسبت به گذشته رشد بسیار قابل قبولی را بدست آوردیم.

 معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: استان سمنان در بحث استاندارد یکی از استان‌های بسیار موفق بوده و رتبه‌های شاخص را به خود اختصاص داده است.

وی از سمنان به عنوان استانی با ظرفیت‌های متنوع نام برد و گفت: استقرار بیش از ۱۰۰۰ واحد تولیدی، برخورداری از صادرات مطلوب، تولید استاندارد و از موفقیت‌های استان سمنان است.

همچنین سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در این آیین گفت: نشان استاندارد درج شده بر روی کالا، به مثابه شناسه و کدملی کالا و علامتی برای احراز هویت سلامت و مورد تایید بودن آن کالا است.

استاندار سمنان گفت: استاندارد به معنای ایجاد نظم، رقابت سالم، افزایش کیفیت و اطمینان در جامعه همراه با زمینه سازی برای صادرات کالاهاست.
وی افزود: امروز همه می‌دانیم که جلب اعتماد مصرف کننده و افزایش میزان فروش، در گرو استانداردسازی یک کالا قرار دارد.
هاشمی خاطرنشان کرد: عدم استاندارد بودن کالاها و خدمات، می‌تواند به صورت جدی و جبران ناپذیر به سلامت و امنیت اقشار جامعه خدشه وارد کند.
استاندار سمنان بیان کرد: استاندارد محلی، منطقه‌ای و بین المللی، سه نمونه از گستره فعالیتی استاندارد است. بدون تردید توجه به امر استاندارد در کالا، امنیت و آرامش را برای مصرف کنندگان به‌ همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد: تولید کالای با کیفیت و استاندارد، افزایش اعتماد مردم را به همراه داشته و همچنین زمینه‌ساز فروش مطلوب و صادرات بیشتر است.
این مقام ارشد استانی، توسعه اقتصادی را مستلزم توجه بیشتر به استانداد برشمرد و گفت: توجه به بحث استاندارد سازی کالاها و خدمات، لازمه افزایش بهره وری و رشد اقتصادی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha