• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403080201254
  • خبرنگار : 71983

قیمت طلا و سکه با کاهش تنش‌های سیاسی کاهشی می‌شود؟

قیمت طلا و سکه با کاهش تنش‌های سیاسی کاهشی می‌شود؟

به کفته فرزانی، کارشناس پولی و بانکی افزایش قیمت طلا در کشور از این جنبه بوده که رکوردشکنی اونس جهانی طلا را داشتیم که به دلیل کاهش پیاپی نرخ بهره توسط فدرال رزرو است که آثار جهانی دارد.

به گزارش ایسنا، این روزها در حالی قیمت طلا و سکه به شکل عجیبی در حال رکوردشکنی هستند که شیب افزایش قیمت دلار کمتر از این رکودشکنی هاست. با این حال برای افکار عمومی این سوال مطرح هست که دلایل این افزایش قیمت طلا و سکه چیست. بسیاری از کارشناسان معتقدند، افزایش قیمت طلا جهانی اولین و مهم ترین عامل است و بعد از آن هم رفتارهای هیجانی خریداران.

به گفته کارشناسان ریشه افزایش قیمت طلا جهانی هم  به سیاست های اقتصادی آمریکا و از سوی دیگر تحولات سیاسی در جهان و منطقه غرب آسیا برمیگردد. هرچند پیش بینی از آینده اقتصاد در چنین شرایطی سخت است اما بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که در صورت کاهش تنش‌های سیاسی جهان و منطقه، قیمت ها تعدیل می شوند و به کانال های قبلی بازمیگردند.

بیشتر بخوانید:

عوامل موثر بر رشد قیمت طلا در ایران و جهان/ تقاضای هیجانی به افزایش نرخ‌ها کمک می‌کند

پیش‌بینی قیمت طلا در جهان و ایران/ حباب بی‌سابقه سکه می‌ترکد؟

رکوردشکنی طلا در بازار جهانی تاثیرش را بر بازار داخل داشته است/ گرانی سکه متاثر از افزایش اونس جهانی

با افزایش نگرانی‌ها سرمایه گذاران به طلا پناه می‌برند

حجت الله فرزانی، کارشناس پولی و بانکی نیز در گفتگو با ایسنا معتقد است که  افزایش قیمت طلا در کشور از این جنبه بوده که رکوردشکنی اونس جهانی طلا را داشتیم که به دلیل کاهش پیاپی نرخ بهره توسط فدرال رزرو است که آثار جهانی دارد.
وی ادامه داد: در کنار این‌ها افزایش ریسک‌ها را بابت جنگ روسیه و اوکراین، جنگ غزه و تنش‌های بین ایران و اسرائیل داشته‌ایم که باعث افزایش نگرانی‌ها شد.

فرزانی تصریح کرد: این افزایش نگرانی‌ها به این معناست که سرمایه گذاران به طلا پناه می‌برند و باعث ایجاد هیجاناتی در این بازار شده است.

مشروح گفتگو ایسنا با حجت الله فرزانی، کارشناس پولی و بانکی و دکترای اقتصاد را در ادامه مشاهده و دانلود کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha