• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080201246
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس کمیته امداد در شاهرود اعلام کرد

خودکفایی ۱۱۰ هزار مددجوی کشور تا پایان سال

خودکفایی ۱۱۰ هزار مددجوی کشور تا پایان سال

ایسنا/سمنان رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: امسال جشن خودکفایی ۱۱۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد برگزار خواهد شد.

 سید مرتضی بختیاری امروز (۲ آبان ماه) در ادامه سفر به استان سمنان در جمع خبرنگاران در شاهرود اظهار کرد: این جشن خودکفایی در پایان سال برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هر ساله تعدادی از مددجویان از زیر چتر حمایتی کمیته امداد خارج می شوند ادامه داد: در همین ارتباط در سال گذشته جشن خودکفایی ۱۰۰هزار خانوار از مددجویان تحت حمایت برگزار شد و همه آنها از طریق اشتغالزایی به خودکفایی رسیدند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور تکریم مددجویان را از اولویت های این نهاد حمایتی برشمرد و گفت: توانمندی مددجویان با ایجاد اشتغال مناسب و با رعایت تکریم مددجویان در دستور کار است.
بختیاری خدمت به مردم را وظیفه ذاتی این نهاد دانست و تصریح کرد: ما هیچ شأنی در کمیته امداد جز خدمت به نیازمندان نداریم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به موفقیت کمیته امداد استان در اجرای طرح های اشتغالزا، خاطرنشان کرد: در سال گذشته جشن خودکفایی یک هزار ۵۰۰ خانوار از مددجویان کمیته امداد استان سمنان برگزار شد.
اشتغال، مسکن و فرهنگ خودکفایی سه اولویت کمیته امداد
همچنین سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد در مراسم معارفه رئیس جدید کمیته امداد شاهرود از شهرستان شاهرود به عنوان دیار بزرگان دین و عرفان نام برد و گفت: شاهرود مهد علمایی مانند آیت الله العظمی شاهرودی است که احیاگر پیاده روی اربعین بوده و ۲۵۰ بار فاصله بین نجف اشرف تا کربلای معلی را در زمان عمر با برکت شان طی کردند و نام‌شان در بین بزرگان دین مبین اسلام به چشم می خورد. 
وی با بیان اینکه شاهرود به واسطه وسعتی که دارد عرصه بزرگی از خدمت رسانی است و کار خدمت رسانی در آن دشوار است خاطرنشان کرد: گاهی روستاهایی در شاهرود هستند که فاصله آنها تا مرکز شهر از فاصله شاهرود تا تهران هم بیشتر است. 
رئیس کمیته امداد امام کشور اظهار کرد: خدمت رسانی در عرصه مددجویان در شهرستان شاهرود ظرافت هایی دارد که خوشبختانه اقدامات خوبی هم در این شهرستان صورت گرفته است. 

وی با اشاره به معضل مسکن مددجویان افزود: یکی از مهمترین اولویت های کمیته امداد در سراسر کشور بخصوص در برهه کنونی که بخشی از مردم با مشکلات اقتصادی روبرو هستند، مسکن مددجویان کمیته امداد است. 
بختیاری ادامه داد: یکی از مشکلات ما در زمینه مسکن مددجویان تامین زمین بود که در بسیاری از نقاط استان سمنان خوشبختانه با همکاری هایی که صورت گرفته این مشکل حل شده است.
وی تصریح کرد: اشتغال، مسکن و فرهنگ خودکفایی سه اولویت اساسی و مهم برای کمیته امداد در سراسر کشورمان محسوب می شود که همه کارکنان این نهاد باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
بختیاری گفت: ۸۳۰ هزار دانش آموز و دو هزار و ۳۰۰ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد در سراسر کشور هستند.
همچنین در آیینی با حضور رئیس کمیته امداد کشور، آیین تودیع و معارفه رئیس کمیته امداد شهرستان شاهرود برگزار شد.
در این آیین علیرضا نوری زرگری به عنوان رئیس کمیته امداد شهرستان شاهرود معرفی و از زحمات محمد مهدی اصغری رئیس کمیته امداد پیشینن‌ شهرستان شاهرود تجلیل شد.
رئیس کمیته امداد کشور امروز به منظور افتتاح و بازدید از پروژه های کمیته امداد به استان سمنان سفر کرده است. وی در بدو ورود به استان با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار سمنان نیز دیدار کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha