• پنجشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402032516514

با حضور رئیس کمیته امداد؛

جشن خودکفایی ۷۱۰۰ مددجوی کمیته امداد فارس برگزار شد

جشن خودکفایی ۷۱۰۰ مددجوی کمیته امداد فارس برگزار شد

ایسنا/فارس جشن خودکفایی ۷۱۰۰ مددجوی کمیته امداد فارس با حضور سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد برگزار شد.

سیدمرتضی بختیاری پنج‌شنبه ۲۵ خرداد در این مراسم با تقدیر از همکاری و هم‌افزایی مدیران و نمایندگان استان فارس در راستای اشتغال مددجویان، گفت: ۷۱۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد فارس به خودکفایی رسیده‌اند اما به آن معنا نیست که خدمات حمایتی برای این افراد به پایان برسد؛ بلکه برنامه‌های حمایتی کمیته امداد برای آنان همچنان در قالب مشاوره و پشتیبانی ادامه دارد.

او با تاکید بر اینکه توانمند سازی، عنصر اساسی فعالیت‌های کمیته امداد است، اظهار کرد: ایجاد درآمد پایدار و اشتغال‌زایی، مهم‌ترین عامل برای دستیابی به توانمندسازی است.

رئیس کمیته امداد کشور با اعلام اینکه ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال به فارس اختصاص یافته است، افزود: استفاده از روش‌های علمی، منجر به ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد و بیش از ٣۵٠ شهر کشور نیز امکان‌سنجی شده تا بتوان اشتغال مناسب برای هر فرد را ایجاد کرد.

بختیاری با بیان اینکه ۵۴ درصد از مددجویان کمیته امداد، بانوان سرپرست خانوار هستند، اضافه کرد: ایجاد مشاغل خانگی برای سرپرستان خانوار موجب توانمندسازی افراد خواهد شد و می‌توان گفت کمیته امداد در کشور موفق‌ترین نهاد برای ایجاد مشاغل خانگی در کشور است.

او با اشاره به نقش راهبران شغلی در اشتغال‌زایی برای مددجویان، یادآور شد: مهارت آموزی، تامین مواد اولیه، نظارت بر کیفی‌سازی تولید و بازاریابی, چهار وظیفه اساسی راهبران شغلی در کمیته امداد امام است.

رئیس کمیته امداد کشور به بسته‌های تشویقی برای کارفرمایان اشاره و خاطرنشان کرد: کارآفرینان می‌توانند با ایجاد اشتغال برای ٢٠ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد، از تسهیلات اشتغال‌زایی تا چهار میلیارد تومان بهره‌مند شوند.

بختیاری با تاکید بر اهمیت تقویت و تکمیل زنجیره تولید محصولات مددجویان عنوان کرد: برخی از مددجویان خودکفایی شده، اکنون به مرحله حرفه‌ای بودن رسیده‌اند؛ از این رو می‌توان با ایجاد زنجیره‌های تولید نسبت به توسعه فعالیت‌های بنگاه‌های خرد اقتصادی اقدام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha