• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403080201155
  • خبرنگار : 71588

سازمان ملل: غزه، بخش جدایی‌ناپذیر فلسطین است

سازمان ملل: غزه، بخش جدایی‌ناپذیر فلسطین است

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح غرب آسیا، ادامه تخریب و ویرانی‌های گسترده در نوار غزه را محکوم کرده و خواستار برقراری فوری آتش‌بس شد.

به گزارش ایسنا، تور وینسلند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح غرب آسیا در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: من امروز بار دیگر در غزه ویرانی گسترده و درد و رنج عمیقی را که مردم فلسطین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، دیدم.

وینسلند در ادامه افزود، کارمندان سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی او را در جریان وضعیت امنیتی و انسانی نگران‌کننده در نوار غزه قرار داده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد، چالش‌هایی که ساکنان غزه با آن مواجه هستند، زیاد است و از جمله آنها نقض‌های خطرناک قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه است.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، هماهنگ‌کننده سازمان ملل مجددا درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان برای توقف فوری آتش‌بس و آزادی بی‌قید و شرط تمامی اسرا را مطرح کرد.

همچنین تور ویسنلند تاکید کرد که غزه بخش لاینفک فلسطین است و در نهایت تنها راهکار در غزه، راهکار سیاسی است.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۴۰ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

تخریب ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی در کنار ادامه کشتارهای هولناک و هدف قرار دادن غیر نظامیان و حملات به مراکز پزشکی صورت می‌گیرد. حملات رژیم صهیونیستی به این مراکز باعث شده بیشتر بیمارستان‌های نوار غزه از کار بیفتند. هدف رژیم صهیونیستی از تخریب ساختمان‌ها در شمال نوار غزه و کشتارها و جنایت‌هایش در این منطقه، تخلیه شمال غزه از ساکنان آن و تبدیل نوار غزه به یک منطقه غیرقابل سکونت در راستای اجرای «طرح ژنرال‌ها» است. هدف از طرح ژنرال‌ها، کوچاندن اجباری مردم غزه و تبدیل نوار غزه به یک منطقه نظامی بسته برای از بین کامل حضور مقاومت فلسطین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha