• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080201149
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده ولی‌ فقیه در استان سمنان:

تکریم حقیقی مددجویان با اشتغال و خودکفایی آنها محقق می‌شود

تکریم حقیقی مددجویان با اشتغال و خودکفایی آنها محقق می‌شود

ایسنا/سمنان نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه با بیان اینکه تکریم حقیقی مددجویان با اشتغال و خودکفایی آنها محقق می‌شود، گفت: تحت پوشش قرار دادن ۷۰ درصدی مردم یک روستا زیبنده استان پرظرفیتی همچون سمنان نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ۲ آبان ماه در دیدار با «سیدمرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با تقدیر از تلاش‌های مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) با تقدیر از تلاش های مدیریت کمیته امداد استان با یادآوری سفر چندماه قبل خود به یکی از مناطق محروم استان سمنان و پیگیری‌های بعدی مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: اینکه در یک روستا قریب به ۷۰ درصد افراد، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) زیبنده کشور و استان نیست که البته اقدامات ارزشمندی توسط مسئولان کمیته امداد استان برای حل مشکلات این منطقه انجام شده است. 

وی با تمجید از خدمات کمیته امداد خاطرنشان کرد: خدمات بخش‌های مختلف کمیته امداد استان نظیر مسکن، اشتغال و کارآفرینی در دوره مدیریتی جدید، شتاب بالایی گرفته است که باید از یکایک دست‌اندرکاران این نهاد و حمایت‌های مسئولان استان و نیز مردم عزیزی که کریمانه و با وجود مشکلات اقتصادی، نیازمندان را یاری می‌کنند قدردانی کنم.

امام جمعه سمنان با اشاره به روایتی از نبی مکرّم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمود «محبوب‌ترین افراد نزد خدا سودمندترین آنها برای مردم است» لذا امیدواریم این خدمت‌رسانی ها، مایه برکت زندگی این عزیزان باشد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اهمیت موضوع خودکفایی و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد خاطرنشان کرد: تکریم حقیقی مددجویان آن است که زمینه اشتغال و خودکفایی آنان فراهم شود لذا پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و کارآفرینی، اهمیتی مضاعف دارد چراکه با وجود افزایش کمک‌های پرداختی به مددجویان، این کمک‌ها کفاف زندگی عادی آنها را نمی‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مهارت‌آموزی را یکی از پایه‌های مهم خودکفایی مددجویان کمیته امداد دانست و گفت: اگر زمینه خودکفایی و استقلال مددجویان را فراهم کنیم، بزرگترین خدمت را در حق آنان و اطرافیانشان انجام داده‌ایم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با ابراز امیدواری برای ریشه‌کنی فقر و محرومیت در کشور، به اهمیت جمع‌آوری و پرداخت زکات در استان اشاره و تصریح کرد: جمع‌آوری زکات واجب و مستحب، موضوع مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از فعالیت‌ها و خدمات مراکز نیکوکاری اظهار کرد: این مراکز که تحت نظارت و حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) فعالیت می‌کنند به نوعی مردمی سازیِ خدمات کمیته امداد محسوب می‌شوند. 

وی با تقدیر از اعزام گروه‌های پزشکی و درمانی به مناطق محروم توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) خواستار افزایش حضور این گروه‌ها در استان‌ سمنان شد.

وی با اشاره به ارائه خدمات خاص درمانی نظیر خدمات دندان‌پزشکی افزود: حضور دوره‌ای این گروه‌ها در استان‌ها، باعث خرسندی و جلب رضایت اقشار مختلف مردم بویژه محرومان و مستمندان می‌شود. 

نماینده مقام معظم رهبری در استان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، با تاکید بر حمایت اقشار مختلف مردم از جبهه‌ مقاومت خاطرنشان کرد: در استان سمنان، ستادی با هدف تجمیع کمک‌های مردمی به جبهه‌های مقاومت تشکیل شده است که مدیرکل محترم کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در آن حضور دارد.

همچنین «سیدمرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از سفر به استان سمنان و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، اهداف و برنامه‌های سفر سه‌روزه خود و مدیران این نهاد حمایتی به استان سمنان را تشریح کرد. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تقدیر از مردم و مسئولان استان در امر خدمت‌رسانی به محرومان و مستمندان، افزایش چندبرابری کمک به نیازمندان را بیانگر تدیّن و روحیه نوع‌دوستی مردم استان دانست.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha