• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403080100763
  • خبرنگار : 71049

نشست خبری نمایندگان اقلیت‌ها و نمایندگان ادیان توحیدی

ایران منادی صلح است؛ وعده صادق ۲ دفاع در مقابل متجاوز بود

ایران منادی صلح است؛ وعده صادق ۲ دفاع در مقابل متجاوز بود

نشست خبری نمایندگان اقلیت‌ها و نمایندگان ادیان توحیدی پیرامون حمایت از نیروهای مسلح و تمامیت ارضی ایران در انجام عملیات وعده صادق ۲ در کلیسای سرکیس مقدس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست که عصر روز سه‌شنبه برگزار شد، «مارنرسای بنیامین» اسقف اعظم کلیسای شرق آشور گفت: امروز نمایندگان مجلس و نمایندگان ادیان توحیدی اینجا هستیم تا اتفاقات وحشیانه و خون‌ریزی‌های رژیم صهیونیستی در غزه و منطقه را محکوم کنیم. 

وی ‌ادامه داد: در یک سال اخیر شاهد قتل و بی‌خانمانی و از بین بردن خانه‌ها و زیرساخت‌ها در غزه هستیم. در یک سال اخیر تفاوتی بین مسلمان و مسیحی و مسجد و کلیسا از نظر رژیم صهیونیستی دیده نشده است و از این رو برای سازمان ملل و اتحادیه اروپا و کسانی که دم از دموکراسی می‌زنند، متاسفیم. 

اسقف اعظم کلیسای شرق آشور گفت: از نظر همه ادیان صلح و سلامتی و زندگی و مودت برای همه انسان‌ها باید باشد. از سازمان‌های بین‌المللی و مسوولان کشورها درخواست داریم که از روی عقل و حکمت جهان را را اداره کنند. مژده همه انبیا الهی صلح و دوستی و انسان دوستی و زندگی‌کردن در کنار یکدیگر است. 

وی با اشاره به ترور رهبران حماس و حزب‌الله گفت: شهادت این عزیزان مبارک و همین طور خدمت رهبر انقلاب و دولتمردان و مردم ایران و لبنان و غزه این فقدان را تسلیت می‌گوییم. دعا می‌کنیم که خداوند به این جهان رحم کند.

اسفف بنیامین گفت: ایران کشور ‌جنگ و خونریزی نیست بلکه منادی صلح است. وعده صادق ۲ دفاع در مقابل متجاوز و پیامی بود که کسی جرات تعرض به ایران را نداشته باشد.

وعده صادق ۲ دفاع در برابر متجاوز و پیامی بود که کسی جرات تعرض به ایران را نداشته باشد
نشست خبری نمایندگان اقلیت‌ها و نمایندگان ادیان توحیدی

اسرائیل تمام منطقه را آشفته کرده است

در ادامه «سرکیس داودیان» اسقف جامعه ارامنه کاتولیک نیز در این نشست گفت: پاپ اعظم همیشه گفتند لبنان جای هم‌زبانی و صلح است و همگان همیشه در این کشور به خوبی زندگی کردند. در لبنان افرادی از ملل مختلف زندگی می‌کنند مثل مارونی‌ها، ارامنه، آشوریان و زرتشتیان و غیره اما این حضور صلح‌آمیز است و در لبنان برای در کنار هم بودن مشکلی نداشته و نداریم.  

وی‌ ادامه داد: امروز اسرائیل تمام منطقه را آشفته کرده است. برای ما مسیحیان اورشلیم (بیت‌المقدس)، مقدس است چون مسیح در آنجا به دنیا آمد و پیام صلح را برای ما به ارمغان آورد. کشورهایی که زور دارند مردم یهودی را به این نقطه آوردند و خواستند فلسطین را نابود کنند. به همین خاطر ما باید مقابل این امر بیاستیم و اجازه ندهیم با قربانی کردم مردم و کودکان انچه می خواهد به دست اورد.

وی گفت: همه کشورها می گویند اسرائیل حق دفاع از خود دارد اما این این دلیل نمی‌شود به خاطر دفاع از خودش، مردم و کشورهای اطراف را از بین ببرد. این اقدام جز وحشی گری چیز دیگری نیست. ما اقدامات دولت صهیونیست را محکوم می کنیم و به دنیا می‌گوییم همگان حق زندگی دارند و هیچ کس اجازه ندارد زندگی را از مردم بگیرد.

وی ‌به اظهارات رهبر انقلاب در نماز جمعه چند هفته پیش تهران اشاره کرد و گفت: ما هم دعا می‌کنیم و برای شادی روح تمام شهیدان غزه و لبنان دعا می‌کنیم.

همچنین در این نشست «عماد خوشابه» اسقف اعظم کلیسای آشوری کلدانی تهران، «بهشید برخوردار» نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی، «گقارد منصوریان» نماینده جامعه ارامنه اصفهان در مجلس. «آرا شاوردیان» نماینده مسیحیان ارمنی شمال در مجلس سخنانی را ایراد کردند.

در پایان این نشست جامعه مسیحیان و ارامنه کشور در بیانیه ای حمایت خود از عملیات وعده صادق ۲ در پاسخ به شرارت دشمن اعلام کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha