• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1403080100751
  • منبع : بنیاد مستضعفان

امضای تفاهم‌نامه ۱۲ هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای ایجاد ۶۵ هزار شغل

امضای تفاهم‌نامه ۱۲ هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای ایجاد ۶۵ هزار شغل

امروز و در دومین گردهمایی شبکه تسهیلگران جهادی محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان از «سند ملی اشتغال پایدار در ۳۵۰ شهرستان و ۲۵۰۰ روستا و منطقه حاشیه‌ای» رونمایی و «تفاهم‌نامه ۱۲ هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای ایجاد ۶۵ هزار شغل» امضا شد.

به گزارش ایسنا، حسین دهقان در دومین گردهمایی شبکه تسهیلگران جهادی محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان با گرامیداشت یاد و نام شهدا به ویژه شهدای محور مقاومت، با اشاره به وقایع اخیر در منطقه و وحشی‌گری صهیونیست‌ها اظهار کرد: اتحاد و مشورت‌ یکی از مسائلی است که باید تسهیلگران جهادی در اقدامات خود در مناطق محروم به آن توجه کنند زیرا موفقیت‌های محور مقاومت متاثر از انسجام مردم‌ مسلمان منطقه بوده است و توان بالای امروز ایران نیز برگرفته از نگاه عمیق رهبر انقلاب، فداکاری مردم ایران و تلاش نیروهای مسلح و بسیج است.

وی با بیان اینکه مسیر امروز رهبری انقلاب در امتداد مسیری است که امام راحل آن را ترسیم کردند و در صورت ادامه درست این مسیر و حرکت جهادی، پیروزی قطعی است، یادآور شد: ما باید در تمامی فعالیت‌ها و کارهایمان، ابتکار و خلاقیت را با هدف خلق کار کیفی، مورد توجه قرار دهیم زیرا این دیدگاه است که تفاوت را در کار و فعالیت جهادی نمایان می‌کند، لذا نباید پشت مسائل اداری بمانیم و باید با همه ظرفیت خود برای بهبود معیشت مردم و ارتقا این نظام تلاش کنیم.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، تسهیلگران بنیاد در صف اول ماموریت محرومیت‌زدایی این بنیاد قرار دارند و آنها حامل پیام انقلاب و خدمت نظام اسلامی به مردم هستند.

دهقان با تاکید بر اینکه ما به دنبال دیده شدن نیستیم، اما کار ما باید بیانگر و معرف ما باشد، افزود: عمل ما باید به حدی موثر باشد که بطور طبیعی دیده شویم و با نگاه و عملکردمان، حس کمک به محرومان را در کشور تقویت کنیم و همواره پاسخگوی این سوال باشیم که آیا در این لباسی که به تن کرده‌ایم درست عمل می‌کنیم؟ 

به گزارش مرکز رسانه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، وی با تاکید بر اهمیت نگاه معنوی در کنار فعالیت‌های روزمره و برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها خاطرنشان کرد: باید هر روز با توکل بر خداوند، تلاش کنیم عزم و اراده خود را تقویت کنیم و پیش از هر عملی، با نگاهی همه‌جانبه، جوانب کار را بسنجیم و بدانیم که پیش‌نیاز هر عملی، تشخیص درست و دقیق نیازها است چراکه ما حق اتلاف منابع و زمانی برای از دست دادن را نداریم.

دهقان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردم محلی و منطقه‌ای در رسیدن به اهداف بنیاد مستضعفان در آبادانی کشور افزود: ما باید برای تحقق این هدف و جلب مشارکت مردم در آبادانی مناطق محروم مراقبت داشته باشیم زیرا این یک وظیفه مهم است که افراد بیاموزند تا در قبال خود و جامعه مسئولیت بپذیرند و روی پای خود بایستند و ما باید کمک‌حال آنها برای تحقق این مهم باشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر ماموریت اشتغالزایی این بنیاد برای آبادانی و پیشرفت کشور عنوان کرد: کار یعنی هویت و اشتغال یعنی جوشش درونی برای زندگی عزت‌مندانه به اتکای توانمندی خود.

دهقان خطاب به تسهیلگران این بنیاد در سراسر کشور عنوان کرد: فشارهای محلی نباید برای ما ماموریت تعریف کند و ما نباید تحت فشار گروهی قرار گیریم چراکه کار ما در چارچوب نیاز واقعی مناطق و منویات ابلاغی رهبری تعریف می‌شود. لذا باید شاخص‌هایی برای کارهای خود تعریف کنیم و با تکیه بر تجربه زیست‌شده ۲-۳ دهه‌ای خود، آبادانی هرچه بیشتر این آب و خاک را رقم بزنیم.

در این مراسم، تفاهم نامه‌ای میان بنیاد مستضعفان و بانک سینا برای ارائه ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به منظور ایجاد ۶۵ هزار شغل در سال جاری به امضا رسید. همچنین در حاشیه مراسم امروز از سند اشتغال پایدار در ۳۵۰ شهرستان و ۲۵۰۰ روستا و منطقه حاشیه‌ای رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha