• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403080100704
  • خبرنگار : 50046

استاندار تاکید کرد

لزوم دعوت سرمایه‌گذاران برای انجام پروژه‌های مشارکتی در خراسان شمالی

لزوم دعوت سرمایه‌گذاران برای انجام پروژه‌های مشارکتی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی بر لزوم دعوت از سرمایه گذاران برای انجام پروژه‌های مشارکتی در این استان تاکید کرد.

محمدرضا حسین نژاد در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: خط قرمز تمامی پروژه‌ها ارزیابی زیست محیطی است بنابراین دستگاه‌های اجرایی به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

وی درباره بررسی و تصویب ناحیه مجتمع صنعتی صنفی کلاغ آشیان شهر بجنورد افزود: دولت در قوانین تشکیل شهرک‌های صنعتی، مشوق‌های خوبی برای بخش خصوصی درنظر گرفته است.

حسین نژاد ادامه داد: فاصله مسکونی با فضای سبز باید رعایت و ارزیابی‌های زیست محیطی هم اعمال شود زیرا خط قرمز تمامی پروژه هاست.

وی بیان کرد: تاکید دارم که در طراحی این مجتمع صنعتی، کمربند فضای سبز ایجاد شود، چنین پروژه‌هایی می‌تواند در انتقال مشاغل مزاحم دستاورد قابلی باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: با رعایت قوانین کشوری و حفظ دستور العمل‌های شرکت شهرک‌های صنعتی این کارگاه احداث شود.

وی در بخش دیگر سخنانش در ارتباط با اهمیت برنامه هفتم توسعه نیز گفت: این برنامه توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران مطالعه شود تا با استفاده از ظرفیت آن در مسیر افرایش تولید و شکوفایی اقتصادی قدم برداریم.

وی با تاکید بر دعوت سرمایه گذاران برای حضور در پروژه‌های مشارکتی مردم افزود: هر پروژه مشارکتی با حضور مردم را پیگیری خواهیم کرد و در این مسیر رفع موانع قانونی آن را هم حل می کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم از آغاز فرآیند اجرای سرشماری کشاورزی خبر داد و گفت: با تشکیل ستادهای شهرستانی و اجرای طرح سرشماری در استان از  ۱۲ آبان ماه فرآیند میدانی این سرشماری نیز آغاز می‌شود.

بهزادفر با بیان اینکه فقدان اطلاعات دستگاه های اجرایی از پروژه‌های ملی داریم، افزود: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند با اولویت  اطلاعات نظارتی  پروژه‌های ملی عمرانی خود را در سامانه نظارت بر پروژه‌های عمرانی کشور بارگذاری کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ۳۸ مورد پروژه ملی مختص استان تاکنون هشت مورد ثبت شده است بنابراین دستگاه‌ها مکلف هستند تمام اطلاعات پروژه‌های ملی خود را ثبت کنند.

وی در تشریح برنامه هفتم توسعه کشور در بازه زمانی ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۷ نیز تصریح کرد: هدف این برنامه شکوفایی اقتصادی همراه با عدالت است این برنامه ۲۴ فصل و ۱۲۰ ماده دارد.

بهزادفر در ارتباط با ماده ۲۰ برنامه هفتم گفت: ارسال فهرست تمام پروژه‌های ملی و استانی، اعلام پروژه‌های قابل مشارکت ملی و استانی، ارسال موانع و مشکلات موجود در واگذاری پروژه‌های ملی و استانی و ارسال پیشنهادات در مورد نحوه واگذاری پروژه‌ها به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از اقدامات دستگاه‌های اجرایی باید باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha