• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403080100618
  • خبرنگار : 50638

با سردبیری پروفسور اسلاوی ژیژک

ویژه نامه بین المللی «هگل در قرن 21» در دانشگاه تبریز منتشر می‌شود

ویژه نامه بین المللی «هگل در قرن 21» در دانشگاه تبریز منتشر می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی ویژه نامه بین المللی «هگل در قرن 21» با سردبیری پروفسور اسلاوی ژیژک، از اندیشمندان فلسفه دنیا به همت مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز منتشر می‌شود.

سردبیر مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر افزود: همکاری علمی با شخصیت های علمی شناخته شده جهانی در علوم مختلف به رشد و تعالی علوم کمک شایانی می کند چرا که امروز نفس ارتباط و آثار مثبت آن بسیار مهم است. روح همکاری بین رشته ای نیز که امروزه در بسیاری از دانشگاه به سمت آن سوق یافته اند می تواند در پیشرفت علم و فناوری کشورمان بسیار مفید باشد.

دکتر محمد اصغری گفت: در این راستا مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز اولین بار در ایران و خاورمیانه با استقبال از این همکاری علمی بین المللی به انتشار ویژه نامه‌هایی با سردبیری میهمان از فیلسوفان مشهور جهان مبادرت کرده و با دو فیلسوف شناخته شده جهانی یعنی پروفسور اسلاوی ژیژک از سوئیس و پروفسور موریس همینگتون از دانشگاه پرتلند آمریکا مکاتبه کرده و هر دو فیلسوف از همکاری با این مجله برای انتشار ویژه نامه استقبال کرده اند.

اصغری با اشاره به امتیاز انتشار این ویژه نامه نسبت به سایر شماره های مجله اظهار کرد: در این ویژه نامه روی یک موضوع از زوایای مختلف متمرکز شده و مقالات مختلف از نویسندگان شناخته شده آن موضوع با دیدگاه های مختلف جمع آوری می شود و می تواند بستری بسیار غنی برای پژوهش‌ها و تحقیقات نوآورانه علمی در آن حوزه فراهم کند. از سوی دیگر ماهیت بین رشته ای چنین ویژه نامه‌هایی این امکان را به خواننده می‌دهد که علوم مختلف درباره موضوع واحد به تلاقی می رسند.

 به گفته وی، هگل و مساله هوش مصنوعی، هگل و دیالکتیک، هگل و سیاست روز، هگل و فلسفه معاصر، هگل و اینترنت، هگل و مسائل اجتماعی، هگل و هنر از مهمترین محورهای اصلی این ویژه نامه هستند.

به گفته اصغری تابحال اساتید بین المللی فلسفه از دانشگاه‌های اروپا و آمریکا برای همکاری با این مجله در این ویژه‌نامه اعلام همکاری کرده اند.

وی با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند برای ارسال مقاله در این محورهای یاد شده به لینک https://philosophy.tabrizu.ac.ir مراجعه کنند، گفت: مهلت ارسال مقالات نیز تا 20 شهریور 1404 خواهد بود و کلیه مقالات این شماره به زبان انگلیسی خواهد بود.

گفتنی است؛ پروفسور اسلاوی ژیژک از فیلسوفان معروف جهانی و استاد فلسفه و روان کاوی در موسسه مطالعات تحصیلات اروپایی در سوئیس است که سردبیری افتخاری ویژه نامه هگل در پاییز 1404 را برای مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز را پذیرفته است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha