• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403080100496
  • خبرنگار : 71649

استاندار تهران تأکید کرد

ساماندهی اتباع مهمترین اولویت استان تهران

ساماندهی اتباع مهمترین اولویت استان تهران

استاندار جدید تهران به تشریح برنامه‌های خود پرداخت و با تأکید بر اینکه ساماندهی اتباع مهمترین اولویت استان تهران است، گفت: باید توسعه متوازن در سطح شهرستان‌های استان صورت بگیرد.

به گزارش ایسنا، محمد صادق معتمدیان پس از مراسم معارفه‌اش در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های خود اظهار کرد: برنامه‌های کلانی که در قالب برنامه هفتم مصوب شده و ریل گذاری قانونی که مجلس شورای اسلامی مشخص کرده را دنبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اجرا و تحقق سیاست‌ها در برنامه ماست اما چیزی که به عنوان اولویت پیگیری می‌کنیم، تمرکز بر مسئله‌های اصلی و روز استان تهران استان است، افزود: توسعه متوازن در سطح شهرستان‌های استان باید انجام بگیرد.

استاندار تهران با بیان اینکه ارتقاء شاخص‌های توسعه به خصوص در بحث زیرساختی و عمرانی باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد و این اولویت ما خواهد بود، تأکید کرد که توجه به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را در نظر داریم و امروز بالغ بر ۱۴۵۰ پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که نیازمند نگاه ملی و تمرکز در استفاده از توسعه فضاهای آموزشی، توسعه فضاهای درمانی، بیمارستانی است و در مجموع ارتقاء شاخص‌هایی که پایین‌تر از میانگین کشوری است را در نظر داریم.

معتمدیان اضافه کرد: در حوزه‌های اجتماعی مهم‌ترین موضوع مطالبه و سیاست‌های اصلی دولت در خصوص ساماندهی اتباع بیگانه و طرد اتباع غیر مجازی است که امروز در مناطق مختلف سکونت دارند و ان‌شاءالله این کار با همکاری وزارت کشور و استانداری تهران در اولویت ما قرار خواهد گرفت.

وی درباره آلودگی هوای تهران عنوان کرد: در کنار شهرداری و شورای شهر تهران و شهرداری‌های مناطق ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم که موضوع آلودگی هوا را با توجه به قانون هوای پاک اجرا کنیم که این از تکالیف قانونی دستگاه‌ها است و با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد.

معتمدیان درباره مشکلات حمل و نقل عمومی در استان تهران نیز گفت: زیرساخت‌ها و نوسازی باید توسط حمل و نقل عمومی انجام بگیرد و ما تلاش می‌کنیم با توجه به ظرفیت‌های قانونی‌مان برای این امر کمک کنیم. بحث حمل و نقل ریلی بین شهری هم یکی از اولویت‌هایی است که در دولت چهاردهم در استان تهران با جدیت و همکاری وزارت دنبال می‌کنیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش ایسنا در مورد برنامه‌های استانداری برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران گفت: یکی از وظایف استانداری‌ها بحث نظارت، راهبری و اقدامات برنامه‌های کلان است که در این زمینه دستگاه‌هایی که مسئولیت دارند باید به وظایف قانونی خودشان عمل کنند. چنانچه کوتاهی، تساهل و تسامح در نظارت انجام شده باشد حتما برخورد قانونی انجام خواهد گرفت و ان‌شاءالله به کمک دستگاه‌ها بخصوص شهرداری که مسئولیت دارد، خواهیم رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۱۹:۴۸

افغانها را اخراج کنید خیلی خیلی زیادند.

avatar
دیروز ۱۹:۵۳

فقط اخراج تمام افغانها چه مجاز چه غیر مجاز خسته شدیم از دست افغانها از تمام یارانه های پنهان بیشتر از ایرانی استفاده میکنند نان بیشتر حمل و نقل مترو گاز آب برق بنزین گازوییل مواد غذایی و..

avatar
دیروز ۲۰:۱۹

افغانی ها بیرون کنید

avatar
دیروز ۲۱:۲۷

سلام لطفا همه اتباع را بیرون کنید

avatar
دیروز ۲۱:۳۰

لطفاً همشون رو اخراج کنید،سالهاست جز دردسر چیزی برای نظام جمهوری اسلامی ندارن

avatar
دیروز ۲۱:۳۲

. چه مجاز چه غیر مجاز باید بیرون برن . آخه ملت دردشو به کی بگه آخ

avatar
دیروز ۲۱:۴۰

تنها مطالبه ملی فقط اخراج افغان هاست فقط فقط فقط فقط اخراج افغان

avatar
دیروز ۲۱:۴۲

اخراج افغانها همه چه مجاز چه غیر مجاز خواست ملت ایرانه

avatar
دیروز ۲۲:۰۲

باید از ایران اخراج بشن

avatar
دیروز ۲۲:۰۶

سلام افغانها را اخراج کنید تا دیر نشده

avatar
دیروز ۲۲:۱۳

چرا این همه افغان می‌آیند ایران اخراج کنید خودشون وطن دارند مردم ما به اندازه کافی مشکل دارند این ها هم شدن قوز بالا قوز

avatar
دیروز ۲۲:۴۵

این همه سال نظر دادیم چه فایده داشته هوار ای هوار اینها رابیرون کنید -صف نان میری گیرت نمیاد مترو میری جا گیرت نمیاد -چه جوری بگیم .

avatar
امروز ۱۳:۳۸

افغانها هیچ ربطی به مشکلات ایران ندارد نان زور بازو و زحمت خودشان را میخورد خیلی هم برای ایران مفید بوده

avatar

دردسرهای قضایی خود کشور کم نیست دیگه جایی برای دردسرهای بیگانه نیست