• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080100477
  • خبرنگار : 50972

کارشناس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا:

هوای سرد در خراسان رضوی ماندگار است

هوای سرد در خراسان رضوی ماندگار است

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خراسان رضوی گفت: هوای سرد همچنان تا هفته آینده در استان ماندگار خواهد بود که به هم‌استانی‌های عزیز توصیه‌ می‌شود حتما در ترددهای جاده‌ای تمهیدات لازم زمستانی را در نظر بگیرند.

آذر رضایی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر در اکثر نقاط استان افزایش ابرناکی را شاهد هستیم. برخی از شهرستان‌های استان از جمله شهرستان‌های گلمکان، نیشابور، تربت حیدریه، گناباد و خواف گرد و غبار ثبت و گزارش شده است.

وی ادامه داد: طی  ۲۴ ساعت گذشته، شهرستان قوچان با ۱.۲ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را داشته که در حال حاضر از شهرستان درگز نیز آمار بارندگی گزارش شده، همچنین، بیشترین ورزش باد از شهرستان سبزوار با حدود ۶۱ کیلومتر بر ساعت ثبت و گزارش شده است. 

  کارشناس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خراسان رضوی اضافه کرد: انتظار می‌رود  تا اواخر هفته جاری ناپایداری‌های جوی به طور نامتناوب به ویژه در نواحی شمالی ادامه داشته باشد که  تا انتهای هفته در مناطق واقع در نواحی شمالی استان، شاهد وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق  خواهیم بود.

  رضایی‌پور عنوان کرد: افزایش گرادیان فشار هوا طی امروز و فردا باعث افزایش شدت ورزش باد همراه با گرد و غبار در نواحی بادخیز استان خواهد شد که مسیر جریانات و انتقالات ذرات گرد و غبار را به سایر نواحی و همچنین کاهش کیفیت هوا را موجب می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، هسته بارشی این سامانه، اواخر وقت روز پنجشنبه تقویت شده و باعث بیشترین حجم بارش‌ها در اواخر روز پنجشنبه و طی روز جمعه می‌شود. در مناطق سردسیر استان،  بارش به صورت باران و برف و در نواحی جنوبی و گرمسیر، بارش به شکل رگبار خواهد بود.

  کارشناس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خراسان رضوی ادامه داد: آب گرفتگی، روان‌آب، سیلابی شدن مسیرها، تشکیل  مه، کاهش میدان دید، یخ زدگی و لغزندگی و اختلال در سیستم حمل و نقل استان با توجه به بارش برف در محورهای کوهستانی استان  دور از انتظار نیست.

رضایی‌پور اظهار کرد: همچنان پس از گذشت این هفته، هوای سرد در استان ماندگار خواهد بود که به هم‌استانی‌های عزیز توصیه‌ می‌شود حتما در ترددهای جاده‌ای تمهیدات لازم زمستانی را در نظر بگیرند و افرادی که شغل و تولیدات آنها در ارتباط با نوسانات دمایی است، برای متحمل شدن کمترین خسارت پیش‌بینی‌های لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر، دما در مشهد  ۱۳ درجه است و از امروز انتظار داریم، در گرمترین ساعات دما به حدود ۱۵ درجه بالای صفر و در شب جاری به حدود ۷ درجه سانتی‌گراد برسد

 رضایی‌پور افزود: روز گذشته، نوسانات دمایی مشهد بین ۱۱ و ۲۱ درجه  سانتی‌گراد بوده است. بین شهرستان‌های استان، شهرستان فریمان با ۵ درجه سردترین و   گناباد با ۳۳ درجه گرمترین نقاط استان ثبت و گزارش شده‌ است.

  کارشناس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خراسان رضوی  بیان کرد: طی روز جمعه و به ویژه اواخر وقت روز پنجشنبه، باید در برخی از نقاط مشهد مقدس شاهد بارش باران باشیم که در ارتفاعات این بارش‌ها تبدیل به بارش برف و باران خواهد شد.

رضایی‌پور عنوان کرد: سردترین دما نسبت به شب گذشته با ۱۱ درجه، مربوط به  صبح شنبه با ۵ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود که بیانگر ۶ درجه اختلاف دمایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha