• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403080100460
  • خبرنگار : 71576

سامری: نمی‌خواهید نفت در لیگ باشد؟/ می‌گویند بیا، بباز و برو!

سامری: نمی‌خواهید نفت در لیگ باشد؟/ می‌گویند بیا، بباز و برو!

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان درباره اتفاقات و حواشی بازی با تیم طبیعت صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، حساس‌ترین بازی هفته سوم لیگ برتر بسکتبال ایران، روز گذشته (دوشنبه - ۳۰ مهر ۱۴۰۳) میان تیم‌های طبیعت اسلامشهر و نفت آبادان برگزار شد که با حاشیه‌های بسیاری همراه شد. تیم نفت که در این بازی عملکرد خوبی داشت، در انتها با نتیجه ۶۶ - ۶۴ نتیجه را به میزبان خود واگذار کرد. در اواسط این دیدار بازیکنان و کادر فنی نفت اعتراض‌های زیادی را نسبت به قضاوت داوران انجام دادند که حتی به بیرون کشیدن تیم از زمین برای دقایقی نیز منجر شد. البته این رخدادها به همین جا ختم نشد و در ادامه حماد سامری، سرمربی، و حامد حدادی، کاپیتان تیم نفت، از روی نیمکت این تیم اخراج شدند.

سامری درباره این دیدار اظهار کرد: به نظر من اصلا بازی سختی نبود چون برنامه‌هایمان را از شروع مسابقه خیلی خوب در زمین پیاده کردیم و تمام نقاط قوت تیم قدرتمند طبیعت را بستیم و خیلی خوب پیش می‌رفتیم. با برخی اتفاق‌ها بازی را سخت کردند و به نظرم آن چه در این بازی پیش آمد غیر فنی بود. با یکسری اشتباهات باعث خروج کنترل بازی از دست تیم ما شدند. چند بار تمرکز بازی را از ما گرفتند و نتیجه بازی را هم به نظرم همه دیدند و نمی‌شود خیلی درباره‌اش حرف زد.

او ادامه داد: به نظرم همانطور که تیم‌ها و بازیکنان باید تمرکز داشته باشند، داوران هم باید تمرکز داشته باشند. نوع برخوردی که شد و اشتباهاتی که بودند روی نتیجه بازی تاثیرگذار بود. یکسری عوامل فارغ از توانایی فنی دو تیم برنده و بازنده را تعیین کردند و چنین لیگی قطعا نتیجه و خروجی نخواهد داشت. داوران تمرکز نداشتند.

سامری با اشاره به تکرار مکرر اشتباهات داوی علیه تیم نفت آبادان توضیح داد: چند سالی است اتفاقاتی می‌افتد که برایم خیلی عجیب است. بازیکنانی که به‌تازگی وارد تیم ما می‌شوند، اعتراف می‌کنند که تاکنون چنین اشتباهاتی را ندیده‌اند و آنها فقط برای نفت اتفاق می‌افتند. یک بازی را بیاورید که در این سال‌ها نفت با اشتباه داوری برده باشد. چطور است که فقط اشتباهات علیه نفت رخ می‌دهند؟ اشتباهاتی هم هستند که جای برنده و بازنده را در بازی عوض می‌کنند. اصلا من کوچک‌ترین فرد این بسکتبال. از حدادی که بزرگ‌تر نداریم. او هم تعجب کرده است که چرا این سوت‌ها زده می‌شود. اگر نمی‌خواهند آبادان در لیگ باشد بگویند ما جمع کنیم و از لیگ برتر برویم.

او درباره بیرون‌کشیدن بازیکنانش از زمین بازی نیز گفت: آنجا که تیم را بیرون کشیدیم وقتی بود که من اخراج شدم. من به عنوان سرمربی حتی یک اعتراض هم نکردم و در روزی که بیشترین همکاری با داوران را داشتم اخراج شدم. همه چیز از اشتباه داور در اعلام اوت شروع شد چون خیلی واضح بود. گاهی برخی سوت‌ها سخت هستند و ما هم به داور حق می‌دهیم. اما دیگر اوت که سوت سخت نیست. چرا باید به خاطر اشتباه داور جریمه شویم، بازیکن و مربی تیم اخراج شوند و چهار پرتاب هم به حریف بدهند؟ یکسری چیزها بدیهی است و اوت، سوت سختی نیست.

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان ادامه داد: هیچ کاری هم نمی‌توانیم بکنیم. تعداد داوران محدود و دست کمیته داوران بسته است. فقط باید بازی و لیگ را برگزار کنیم تا تمام شود. هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و شرایط همین است. وقتی اتفاقاتی رخ می‌دهند که بازی را از دست من می‌گیرند، ادامه‌دادن بازی یعنی اینکه آقا شما بیا، بباز، برو و چیزی هم نگو! چرا باید به این موضوع تن بدهم؟ من قبل از بیرون‌بردن تیم اخراج شدم که به همین دلیل تیم را بیرون کشیدم. حتی یک بار هم اعتراض نکردم اما از نیمکت تیم خودم اخراج شدم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha