• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403080100262
  • خبرنگار : 71516

پافشاری رژیم صهیونیستی بر ادامه «آزادی عمل» در لبنان

پافشاری رژیم صهیونیستی بر ادامه «آزادی عمل» در لبنان

به دنبال صحبت از مذاکرات آتش‌بس در لبنان، منابع عبری گزارش دادند رژیم صهیونیستی بر ادامه «آزادی عمل» در لبنان تأکید دارد.

به گزارش ایسنا، به دنبال سفر «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا به لبنان به بیروت و صحبت درباره مذاکرات آتش‌بس در لبنان، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع سیاسی گزارش داد رژیم صهیونیستی بر ادامه «آزادی عمل» در لبنان تأکید دارد.

«آموس هوکشتاین» دوشنبه وارد بیروت شد و با مقامات این کشور و در راس آنها «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر و «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان درباره ضرورت پایان جنگ رایزنی کرد.

پیش از این روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع گزارش داد هوکشتاین رویکرد جدیدی را از قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت ارائه کرد. پیشنهاد آمریکا و رژیم صهیونیستی این است که متن مقدمه قطعنامه به «برقراری صلح در مرزهای لبنان و اسرائیل و ممانعت از وجود هرگونه فرد مسلحی در مناطق لبنانی نزدیک مرزها» اصلاح شود. همچنین خواهان گسترش چند کیلومتری دامنه جغرافیایی حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به شمال رود لیتانی و افزایش این نیروها و نیروهای ارتش لبنان در منطقه مورد نظر هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی یک ماه پیش عملیات خود را در جنوب و شرق لبنان تشدید کرد و این حملات همچنان ادامه دارد و هزاران قربانی داشته است.

هوکشتاین قبل از آغاز سفر خود به لبنان در گفت‌وگو با شبکه الجدید اعلام کرده بود: قطعنامه ۱۷۰۱ پایه و اساس هر راهکاری است که آتش‌بس دائمی میان لبنان و اسرائیل را تضمین می‌کند؛ اما ما نیاز به اصلاحات و الحاقاتی در این قطعنامه داریم.

اما نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان اخیرا در مصاحبه با العربیه گفت: ما مخالف هرگونه اصلاحی در قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل هستیم.

وی گفته بود: اجماع نظر لبنانی‌ها در مورد قطعنامه ۱۷۰۱ کم سابقه است و ما به آن پایبندیم. ما مخالف هرگونه اصلاحات و افزودن یا کاستن در این قطعنامه هستیم.

رئیس پارلمان لبنان در این مصاحبه گفته بود: تمایلی از جانب واشنگتن برای برقراری آتش‌بس در لبنان تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد.

نبیه بری همچنین گفته بود: سفر آموس هوکشتاین به بیروت، آخرین فرصت آمریکا برای راه حل تا قبل از انتخابات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha