• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403080100215
  • خبرنگار : 50300

پذیرش ۲۶۰۰ دانشجوی کاردانی و کارشناسی در دانشگاه ملی مهارت خوزستان

پذیرش ۲۶۰۰ دانشجوی کاردانی و کارشناسی در دانشگاه ملی مهارت خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه ملی مهارت خوزستان با اشاره به تغییر نام دانشگاه از ابتدای سال تحصیلی جدید از پذیرش بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

مریم بافنده در گفت ‌و گو با ایسنا، با اشاره به اجرایی شدن مصوبه تغییر نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای به "دانشگاه ملی مهارت" اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، طی ابلاغ دکتر مسعود پزشکیان و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه تغییر نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت اجرایی شد.

وی افزود: دانشگاه ملی مهارت خوزستان با داشتن ۵ مرکز شامل آموزشکده شهید چمران، آموزشکده شهدا، آموزشکده کشاورزی، آموزشکده ملی مهارت دختران در اهواز و آموزشکده ملی مهارت دزفول، بزرگترین دانشگاه مهارتی استان به شمار می‌آید.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه ملی مهارت خوزستان گفت: در حال حاضر ۶ هزار دانشجو در ۳۴ رشته محل کاردانی و ۲۰ رشته محل کارشناسی ناپیوسته مشغول به تحصیل هستند. 

بافنده یادآور شد: با اعلام نتایج آزمون‌های کاردانی و کارشناسی، ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان، به صورت حضوری و با دریافت مدارک موردنیاز از ۷ تا ۱۸ مهرماه در آموزشکده‌های استان انجام شد و کلاس‌های درس دانشجویان نوورود پس از انتخاب واحد از ۲۱ مهرماه آغاز شده است. 

وی با اشاره به تعداد دانشجویان پذیرفته‌شده در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ دانشجو در مقطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شدند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه ملی مهارت خوزستان با اشاره به اضافه شدن یک رشته جدید، عنوان کرد: برای نخستین بار و با اخذ مجوز، رشته جدید مکاترونیک صنعتی در آموزشکده ملی مهارت شهید چمران اهواز راه‌اندازی شد که در سال تحصیلی جدید تعداد ۳۰ دانشجو در مقطع کاردانی در این رشته مشغول به تحصیل شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha