• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080100210
  • منبع : نمایندگی فارس

رئیس محیط زیست شهرستان:

تمام تحرکات شکارچیان در منطقه کوه هوا لامرد تحت نظر است

تمام تحرکات شکارچیان در منطقه کوه هوا لامرد تحت نظر است

ایسنا/فارس رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد با اشاره به وجود گونه‌های مختلف حیات وحش در منطقه شکار ممنوع کوه هوا لامرد بر این نکته تأکید کرد که تمام تحرکات در این منطقه تحت نظر است.

حمزه برومندفر امروز، اول آبان‌ماه در حاشیه بازدید از منطقه حفاظت شده کوه هوا لامرد گفت: یگان حفاظت محیط زیست لامرد در منطقه کوه هوا این شهرستان به یک گروه ۵ نفره شکارچی برخورد کرد که بعد از تعقیب ومراقبت و درگیری مسلحانه از آن‌ها ۲ قبضه اسلحه شکاری برنو کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این ماموریت ۳ نفر از ۵ نفر شکارچی متخلف دستگیر شدند و ۲ نفر دیگر با ۲ قبضه اسلحه با درگیری مسلحانه پا به فرار گذاشتند که این افراد نیز شناسایی شدند و در روز بعد در مخفیگاه خود به دام قانون افتادند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست لامرد همه تحرکات را در منطقه کوه هوا زیر نظر دارند و شکارچیان نخواهند توانست از دست قانون بگریزند، بهتر است همه افراد متخلف در این زمینه با رافت اسلامی سلاح بر زمین بگذارند و با طبیعت مهربان باشند.

برومندفر همچنین گفت: منطقه کوه هوا و شهرستان لامرد به دلیل وجود گونه‌های مختلف جانوری همواره مورد توجه شکارچیان بوده است و این افراد حتی بدون در نظر گرفتن قوانین شکار با گلوله‌های سربی به استقبال جانورانی می‌روند که بسیاری از آن‌ها این شهرستان را تنها برای استراحتگاه موقت خود انتخاب کرده‌اند.

وی بیان کرد: گاهی اوقات مشاهده شده است که این شکارچیان حتی به سمت محیط بانان زحمتکش منطقه تیر مستقیم شلیک می‌کنند که باعث آسیب به این قشر زحمت‌کش می‌شود و امید است این شکارچیان در این خصوص کمی درنگ کنند و به محیط بانان احترام بگذارند.

برومندفر یادآور شد: شهرستان لامرد پیشرو در حفاظت مشارکتی است  و کوه هوا دارای انجمنی قوی و پای کار جهت حفظ گونه‌های حیات وحش از مردمان خوب و شکارچیان سابق است که تفنگ را زمین گذاشت و دوربین در دست در کنار محیط بانان شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد اضافه کرد: نیاز اجتماعی ما می‌طلبد که بیش از پیش به دین خود رجوع کنیم و اخلاق گرایی را در همه زمینه‌ها، بیشتر از آنچه در گذشته رعایت می‌شده رعایت کنیم، چنان که در اسلام تاکید شده است که به حیوان حق گفتن ناسزا را ندارید و زمانی که سوار بر حیوانی هستید، اگر با فردی صحبت می‌کنید و صحبت‌هایتان طولانی شد باید پیاده شوید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha