• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080100138
  • خبرنگار : 50616

بررسی عملکرد پنج لاین جدید برنج در رویداد انتقال یافته‌های تحقیقی ترویجی در آمل

بررسی عملکرد پنج لاین جدید برنج در رویداد انتقال یافته‌های تحقیقی ترویجی در آمل

ایسنا/مازندران جدیدترین یافته‌های تحقیقی و ترویجی محققان و کارشناسان معاونت موسسه تحقیقات برنج کشور و کشاورزان پیشرو مازندران در محل این معاونت در شهرستان آمل بررسی شد.

در این نشست که ۱ آبان ماه در شهرستان آمل برگزار شد، علیزاده شایق دبیرانجمن برنج کشور، معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیر دفتربرنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران حضور داشتند درقالب سخنرانی و کارگاه تخصصی، پنج لاین جدید برنج وعملکرد چند ساله کارهای تحقیقی و ترویجی آنها توسط کارشناسان و کشاورزان پیشرو ارائه شد.

معاون موسسه تحقیقات برنج کشور در مازندران به برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: این همایش به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و آشنایی کارشناسان و کشاورزان با فعالیت‌های موسسه برنج و ارائه نتایج طرح‌های تحقیقی ترویجی اجرا شده است.

وحید خسروی گفت: این همایش به منظور انتقال یافته‌های طرح‌های تحقیقی و ترویجی به دیگر کشاورزان در حوزه تولید برنج برگزارشد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های تحقیقاتی وترویجی تا زمانی که به دست کشاورز و عرصه کشت برسد، حدود ۱۰ تا ۱۵ سال زمان صرف خواهد شد، تصریح کرد: بعد از انجام کارهای زیاد تحقیقاتی وترویجی با همکاری کارشناسان و کشاورزان پیشرو، نتایج عملکرد کمی و کیفی لاین‌های تحقیقاتی پس از تایید نهایی به کشاورزان معرفی می‌شود.

معاون تحقیقات برنج کشور درمازندران افزود: برگزاری این همایش‌ها که کشاورزان پیشرو درکنار محققان و کارشناسان، لاین‌های جدید برنج را درمزارع کشت شده ارائه می‌کنند، قطعا درتحقق بیشتر نتایج وسرعت بخشیدن به این روند کمک زیادی خواهد کرد.

بررسی عملکرد پنج لاین جدید برنج در رویداد انتقال یافته‌های تحقیقی ترویجی درآمل

خسروی در توضیح لاین‌های جدید برنج گفت: لاین‌های جدید متحمل به تنش خشکی و روش آبیاری تناوبی همانند ارقام رونمایی شده طارم است.

وی یادآورشد: ارزیابی و مقایسه عملکرد لاین‌های جدید از نظرعملکرد تولید در واحد سطح و مقاوم بودن به آفات برنج آزمون‌های موفقی را در سال‌های اخیر پس داده و می‌توان در دو تا سه سال آینده رقم‌های تحقیقاتی را به کشاورزان برای کشت در شالیزارهای برنج خیز کشور معرفی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha