• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403073023496
  • خبرنگار : 50989

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

مقطع ابتدایی زیرساخت اصلی نظام تعلیم و تربیت است

مقطع ابتدایی زیرساخت اصلی نظام تعلیم و تربیت است

ایسنا/قم مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تأکید بر اهمیت حوزه‌ ابتدایی به‌عنوان زیرساخت اصلی تعلیم و تربیت، از تلاش‌ها برای جبران یادگیری دانش‌آموزان درپی بحران کرونا و برنامه‌های آینده در این حوزه خبر داد.

علیرضا رحیمی در آیین تقدیر از برگزیدگان رویداد بین‌المللی «الف تا و» فعالان آموزش ابتدایی که شامگاه ۳۰ مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: اگر همه‌ بخش‌ها را رها کنیم و تنها به حوزه‌ ابتدایی بپردازیم و تمام امکانات و توان خود را به کار بگیریم تا دوره‌ ابتدایی ما بالنده‌تر و با انگیزه‌تر شود، ضرر نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: مقطع ابتدایی زیرساخت اصلی تعلیم و تربیت است. پیش‌دبستانی بسیار مهم‌تر از دوره‌ ابتدایی است، اما در حال حاضر با سازوکاری که داریم، قدرت نفوذ آموزش و پرورش بر پیش‌دبستانی کافی نیست.

رحیمی بیان کرد: امیدواریم با سازمان تعلیم و تربیت کودک که مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی است و ابلاغ شده، به مرور بتوانیم با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، پیش‌دبستانی را دریابیم، زیرا ابتدایی دیر است و ابتدایی را دریابیم که دانشگاه دیر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: از سال ۱۴۰۱ طرح خادمیاران رضوی کلید خورد. در سال اول، ۹۰۰ نفر از همکاران ما در تابستان بدون هیچ چشمداشتی در مراکز فعالیت‌های تابستانی مدارس حضور داشتند.

وی افزود: تابستان سال گذشته با حضور همکاران جهادی از تکرار پایه تحصیلی برای ۱۵۵۲ دانش‌آموز جلوگیری شد. همچنین در خرداد سال جاری همکاران ما در همین زمینه نزدیک به ۲۵۰ کلاس برگزار کردند.

رحیمی تصریح کرد: ما در قم بحث درس‌پژوهی را از ابتدایی شروع کردیم، اردیبهشت‌ماه سال جاری بزرگ‌ترین کارگاه درس‌پژوهی را آغاز کردیم و حدود ۱۱ هزار نفر از طریق شبکه‌های مجازی به این کارگاه پیوستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: کارگاه‌های توانمندسازی در اوج گرما برگزار شد. امسال با همکاری همکاران، مشکل جدی‌ در تحویل معلم در حوزه‌ ابتدایی نداشتیم و تمام تلاش‌مان این است که کارگاه‌های توانمندسازی در طول سال تحصیلی نیز ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: حوزه‌ ابتدایی قم از لحاظ توانمندی و تعهد کار، یک سر و گردن بالاتر از سایر استان‌هاست و ما آمادگی برگزاری دوره‌های مختلف را داریم.

رحیمی در پایان با اشاره به برگزاری مانور کمک به کودکان غزه و لبنان، اعلام کرد: مانوری در مدارس تحت عنوان کمک همکاران، خانواده‌ها و دانش‌آموزان به کودکان لبنان و غزه برگزار کردیم. انسان بسیار متاثر می‌شود که کودکان غزه در وضعیت نامناسبی قرار دارند و یک سال است که به مدرسه نمی‌روند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha