• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403073023364
  • منبع : بازار

با هدف توسعه بازار، معرفی محصولات و توانمندی‌های نشان تجاری قطاربار صورت گرفت؛

برگزاری رویداد «ریل، فرصتی در لجستیک خرده بار» با حضور فعالان صنعت لجستیک و خرده‌فروشی

برگزاری رویداد «ریل، فرصتی در لجستیک خرده بار» با حضور فعالان صنعت لجستیک و خرده‌فروشی

رویداد ویژه گردهمایی فعالان صنعت لجستیک و خرده‌فروشی با عنوان «ریل، فرصتی در لجستیک خرده بار» به میزبانی شرکت توسعه بازرگانی پیشتاز راه و شهر (قطاربار) و با هدف توسعه بازار، معرفی محصولات و توانمندی‌های نشان تجاری این شرکت با نام «قطاربار » برگزار شد.

به گزارش ایسنا، «مجید فغانی» مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت توسعه بازرگانی پیشتاز راه و شهر (قطاربار) در گردهمایی فعالان صنعت لجستیک و خرده‌فروشی با عنوان «ریل، فرصتی در لجستیک خرده بار» گفت: با توجه به لزوم گسترش آگاهی از برند و خدمات قطاربار در صنعت لجستیک و خرده‌فروشی، این شرکت تصمیم گرفت یک رویداد ویژه برگزار کند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری گردهمایی فعالان صنعت لجستیک و خرده‌فروشی، افزود: معرفی توانمندی ها و خدمات قطاربار  به فعالان کلیدی حوزه ریل و حمل و نقل بار هدف اصلی این رویداد ویژه با عنوان «ریل، فرصتی در لجستیک خرده بار» است.

مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی پیشتاز راه و شهر (قطاربار) افزود: ایجاد فرصت منحصر به فرد برای تبادل دانش و تجربیات در حوزه حمل و نقل و لجستیک طراحی شده، برگزاری سخنرانی‌ها و پنل‌های تخصصی توسط خبرگان و متخصصان صنایع مرتبط، بهره مندی از ظرفیت رسانه‌های خبری عمومی و تخصصی در راستای افزایش آگاهی از برند قطاربار و خدمات آن، جذب مشتریان جدید و تقویت روابط با مشتریان فعلی، تبادل نظر و ایده‌ میان فعالان صنعت، شبکه‌سازی میان فعالان صنعت، تبادل ایده‌ها و همکاری‌های آینده، از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

فغانی با اشاره به ابتکار صورت گرفته در انتخاب محل برگزاری رویداد، گفت: رویداد قطاربار در انبار خرده‌بار ایستگاه راه‌آهن تهران به عنوان یکی از مراکز مهم لجستیکی کشور برگزار کردیم و سعی کردیم در فضایی کاملاً عملیاتی باشد تا شرکت‌کنندگان بتوانند از نزدیک با فرآیندهای مختلف و خدمات ارائه شده توسط قطاربار   آشنا شوند.

نایب رئیس هیات مدیره قطاربار با بیان اینکه این رویداد می‌تواند نقطه عطفی در مسیر توسعه و گسترش فعالیت‌های قطاربار باشد، خاطرنشان کرد: در این رویداد تلاش کردیم تا نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید در صنعت حمل و نقل که می‌تواند به بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ها منجر شود را معرفی کنیم و سطح آگاهی و دانش در زمینه حمل و نقل ریلی و خدمات مرتبط با آن را می‌تواند به توسعه پایدار و بهبود کیفیت خدمات در این حوزه کمک کند، ارتقا دهیم.

فغانی با اشاره به دستاوردهای محیط زیستی قطار بار، تصریح کرد: قطاربار به عنوان یک شرکت دوستدار محیط‌زیست محسوب می شود چرا که با صرفه‌جویی حدود یک میلیون لیتر سوخت فسیلی نسبت به حمل جاده‌ای، امور مربوط به جابجایی خرده‌بار را انجام داده و از انتشار حداقل ۵.۶ میلیون کیلوگرم دی‌اکسیدکربن در هوا و از تردد بیش از ۲ هزار کامیون در جاده‌ها و متعاقب آن مرگ و میر ناشی از تصادفات جلوگیری کرده است.

نایب رئیس هیات مدیره قطاربار با اشاره به فعالیت های این شرکت، افزود: در سال ۱۴۰۲، قطاربار با استفاده از ۳۲ واگن در ۳۵ نقطه لجستیکی موفق به ثبت بیش از ۱۷۲ هزار بارنامه به وزنی بالغ بر ۳۰ هزار تن، مسافتی معادل ۱۷۸ میلیون کیلومتر و به ارزشی بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومن است.

در ادامه «مهرداد ملک محمدی» هم بنیان گذار و مدیرعامل تاپین با تشریح روند شکل گیری ایده «نرم‌افزار هوشمند لجستیک» گفت: محدودیت ایجاد شده برای حمل تلسکوپ با قطار در سفری پژوهشی زمینه ای فراهم کرد تا ایده «پیشخوان مجازی حمل و نقل پستی» ارائه کنم و یک نرم‌افزار برای راه آهن طراحی کنم.

وی با اشاره به پژوهش‌های میدانی در شبکه حمل و نقل ریلی و جابجایی بار و مسافر از طریق راه آهن خاطرنشان کرد: از سال  ۹۴ تا امروز بیش از ۱۴ هزار کیلومتر سفر ریلی انجام داده‌ایم و بیش از ۱۰ هزار ساعت کار تحقیق و پژوهش در زمینه حمل و نقل ریلی بار صورت گرفته است تا بتوانیم تمام فرآیندهایی که یک مرسوله از زمان تحویل توسط انبار تا زمان تحویل به مشتری را احصا کنیم و براساس آن پلتفرم تاپین را طراحی کنیم.

ملک محمدی از طراحی پلتفرم گوپت خبر داد و گفت: سرویس گوپت این امکان را فراهم می‌کند تا از باجه‌های قبول راه آهن به عنوان باجه‌های شرکت خودتان استفاده کنید و مشتری نیز می‌تواند در ایستگاه‌های راه آهن مرسولات خود را به سراسر کشور ارسال کند همچنین می‌توانید زنجیره قطاربار را تکمیل کنید.

مدیرعامل تاپین یادآور شد: گوپت نام اسطوره ای از ایران باستان است که سرش انسان، بدنش شیر و بال عقاب دارد، سازه‌ی این موجود افسانه ای دوطرف دروازه ملل تخت جمشید موجود است. گوپت ترکیبی از ذکاوت انسان، قدرت شیر و سرعت عقاب است و به نظر ما بهترین نماد برای لجستیک است.

وی افزود: در این سرویس امکان همکاری مشترک فراهم شده است یعنی قطار بار می‌تواند به عنوان تکمیل کننده زنجیره ارسال خدمات رهسپاری را در اختیار شرکت‌های حمل و نقل قرار دهد.

ملک محمدی یادآور شد: با سرویس گوپت می‌توانید فرایند رهسپاری را داخل شبکه قطار بار به صورت برون سپاری شده در اختیار شبکه ریلی قرار دهید و از طریق sla (توافقنامه سطح خدمات) مشخص آن مرسوله را رهگیری کنید.

«محمد حسین خاکباز» مدیر فنی شرکت «فوروارد» نیز در این رویداد با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در فروش کالا به واسطه فقدان لجستیک ارزان قیمت، گفت: تجارت و بیزینس از جریان اطلاعات، جریان مالی و جریان کالا تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: حمل و نقل ارزان قیمت باعث می‌شود تا ارسال کالا و مرسوله به سراسر کشور با سهولت انجام شود و با این اقدام علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمدزایی دسترسی آسان به کالاهای شهرهای مختلف برای همه امکان‌پذیر خواهد شد.

برگزاری رویداد «ریل، فرصتی در لجستیک خرده بار» با حضور فعالان صنعت لجستیک و خرده‌فروشی

مدیر فنی شرکت فوروارد با اشاره به اهمیت و جایگاه حمل و نقل ریلی در جابجایی ارزان و با کیفیت کالای خرد، تصریح کرد: امروز جریان مالی خرد و ارزان در حمل و نقل ریلی باید مورد توجه قرار بگیرد یعنی بتوان یک کالای خرد را از شهری به بازار بزرگتر منتقل کرد به طوری که مقرون به صرفه باشد.

خاکباز خاطرنشان کرد: کاهش هزینه حمل و نقل کالا و به صرفه کردن این هزینه باعث رشد تولید و جهش تولید خواهد شد.

وی با اشاره به خدمات و دستاوردهای شرکت فوروارد گفت: با کمک نرم‌افزاری که توسط شرکت فوروارد و با همراهی و کمک شرکت های قطاربار و تاپین طراحی شده است مسئله دسترسی مشتریان به قطار را حل کرده‌ایم به این صورت که سفارش و جمع آوری و تحویل کالاها را در قالب نرم‌افزار طراحی کرده ایم تا حمل خرده بار با کیفیت و ارزان را در سراسر کشور داشته باشیم.

در ادامه پنل‌های برنامه‌ریزی شده در داخل یکی از واگن‌های حمل خرده‌بار برگزار شد که این انتخاب مکان، نه تنها فضایی متفاوت و خلاقانه را ایجاد کرد بلکه این امکان را فراهم کرد تا شرکت‌کنندگان با محیط واقعی کار و خدمات قطاربار آشنا شوند.

پنل تخصصی گلوگاهی به نام مسافت میانی با حضور عباس عین‌علی سردبیر  نقل‌حمل به عنوان دبیر پنل، امیر مقاریان مدیرعامل گروه شرکت‌های لجستیکی گلدیران، پرهام کاظمی هم بنیانگذار و مدیر عامل گنجه، مهدی صفری مقدم معاون استراتژی و توسعه کسب و کار هلدینگ دکا برگزار شد.

در ابتدا هر یک از مدعوین درخصوص فعالیت‌های شرکت‌های لجستیکی و خدمات انجام شده از سوی این مراکز گزارشی ارائه کردند.

در ادامه پنل نیز موضوعات محوری نظیر تجربیات لجستیک ریلی بار، استانداردهای حمل بار، دغدغه ها و چالش های پیش روی لجستیک ریلی، نقش راه آهن در جابجایی بار، فرهنگ استفاده از حمل و نقل ریلی، خدمات در حال ارائه در زمینه لجستیک و خرده‌فروشی، ایده های لجستیک ارزان، باکیفیت و ایمن و هوشمند از سوی مدیران، فعالان و ایده پردازان صنعت لجستیک و خرده‌فروشی به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

یادآور می شود، مدعوین رویداد شامل نمایندگان شرکت‌های بزرگ خرده‌فروشی، تأمین‌کنندگان و سایر فعالان صنعت لجستیک بودند و در مدت زمان برگزاری گردهمایی فعالان صنعت لجستیک و خرده‌فروشی در رویداد «ریل، فرصتی در لجستیک خرده بار» بازدیدکنندگان از فضای انبار، بارانداز و واگن‌های خرده‌بار بازدید کردند و با نحوه عملکرد و خدمات شرکت قطاربار آشنا شدند.

گفتنی است مشتریان و مخاطبان، جهت کسب اطلاعات و ثبت بار خود می‌توانند به سایت قطاربار به نشانی ghatarbar.ir مراجعه و یا با شماره تماس ۵۳۷۴۱-۰۲۱ تماس حاصل کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha