• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403073023295
  • خبرنگار : 50016

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد

بازدید ۳۸۰ هزار نفر از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز

بازدید ۳۸۰ هزار نفر از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از بازدید ۳۸۰ هزار نفر از یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز خبر داد.

احمد حمزه زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونان وزارتخانه، نمایندگان استان و ۱۱ نماینده فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، اظهار کرد: سه هدف گذاری اصلی برای ارتقای وضعیت گردشگری استان شامل بازاریابی تبلیغاتی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و آموزش‌های گردشگری است که محوراصلی بخش بازاریابی تبلیغاتی، راه اندازی و شرکت در نمایشگاه‌ها از جمله سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز به شمار می‌رود.

وی از تثبیت زمان برگزاری رویداد نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز در تقویم رویدادهای کشور خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا این رویداد را به تقویم‌های بین المللی گردشگری دنیا نیز اضافه کنیم که یک ظرفیت بسیار مهم برای برنامه ریزی تورگردان‌های دنیا به شمار می‌رود.

وی از برگزاری حداقل یک جشنواره برای هر شهر استان خبر داد و گفت: برگزاری تورهای آشناسازی همواره یکی از اقدامات مهم در بحث جذب گردشگر است که کشور ترکیه نیز همچنان این تورها را برگزار می‌کند و برای نمایشگاه گردشگری تبریز نیز تور آشناسازی با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار کردیم.

حمزه زاده ادامه داد: برنامه داریم تا برای بهمن ماه نیز یک تور آشناسازی برای اهالی رسانه کشورهای همسایه ترکیه، آذربایجان و ارمنستان برگزار کنیم.

حضور سفرای کشورهای ازبکستان و تاجیکستان و رایزنان افغانستان، عراق، ترکیه و آذربایجان در نمایشگاه صنایع دستی

وی با اشاره به حضور سفرای کشورهای ازبکستان و تاجیکستان و رایزنان افغانستان، عراق، ترکیه و آذربایجان و حتی برپایی یک غرفه مخصوص کشور کوبا در نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور سفیر ازبکستان در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، مقرر شد تا یک هیات اقتصادی از تبریز به ازبکستان جهت بررسی زمینه‌های همکاری و انعقاد تفاهمنامه‌ها اعزام شود.

وی با اشاره به برپا شدن ۳۵۰ غرفه نمایشگاه گردشگری در ۱۱ هزار متر فضای مسقف و هزار مترمربع فضای باز، اظهار کرد: تعداد ۲۲۲ غرفه مربوط به صنایع دستی بود و ۱۳ شهر و روستای جهانی نیز در این نمایشگاه حضور داشتند.

ثبت رکورد ۱۰۰ هزار بازدید روزانه از نمایشگاه‌های گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربان شرقی با اشاره به ثبت رکورد ۱۰۰ هزار بازدید روزانه از نمایشگاه‌های گردشگری، اظهار کرد: بنابر اذعان مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز، این تعداد بیشترین بازدید ثبت شده از ابتدای سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: نزدیک هفت میلیارد تومان فروش صنایع دستی (فقط مبالغ مربوط به خوداظهاری) را در این نمایشگاه داشتیم و صندوق کارآفرینی امید نیز به میزان چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ویژه خرید صنایع دستی برای مراجعه کنندگان پرداخت کرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه داریم تا تعداد بانک‌های حاضر در نمایشگاه را برای سال بعدی ارتقا دهیم.

حمزه زاده با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری گردشگری با کشورهایی چون ترکیه و عراق در این نمایشگاه گفت: چالش‌های وضعیت گردشگری استان، با حضور سه معاون وزارتخانه و تمامی مدیران ستادی بررسی و شناسایی شد و قرار است تا در جلسه بعدی با حضور وزیر در تهران، تفاهم نامه همکاری چهارساله وزارتخانه با استان انعقاد شود که در آن اعتبارات و هزینه‌های اتمام پروژه‌ها و تکمیل زیرساخت‌های حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لحاظ شده و برنامه اصلی عملیاتی ما تا پایان برنامه هفتم توسعه خواهد بود.

وی هم‌چنین با اشاره به برگزاری مراسم اهدای ۱۰ هزار سکه تاریخی مربوط به دوره های مختلف تاریخی و معاصر  توسط «امین همتی تبریزی» مجموعه دار ۳۵ ساله تبریزی ، به موزه آذربایجان با حضور وزیر، اظهار کرد: این سکه‌های تاریخی که بخشی از آن ضرب تبریز هستند و جمع آوری آن حاصل زحمات این جوان بوده قرار است در یک سالن جدا به نمایش درآید.

وی با اشاره به بازدید وزیر میراث فرهنگی از شهرهای لیلان، بناب و مراغه، اظهار کرد: مس کشف شده از لیلان، تاریخ خطه آذربایجان را  ۹ هزار سال ارتقا داد. خلوص این مس استحصال شده ۱۰۰ درصد بوده و نحوه استخراج و شکل دادن به آن همچنان برای ما جای سوال دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وضعیت گردشگری استان اشاره کرد و افزود: تعداد ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار نفر در ۶ ماهه ابتدای سال جاری در هتل‌ها و مراکز مجاز اقامتی استان اقامت داشتند و ۶۷ هزار و ۸۲۰ گردشگر خارجی نیز از کشورهای عراق، ترکیه، چین، آذربایجان، روسیه، ارمنستان، آلمان، لهستان، پاکستان و اسپانیا در هتل‌های استان اقامت یافته‌اند.

افزایش ۲۸۰ درصدی میزان فروش بلیط موزه‌های استان

وی تاکید کرد: تعداد ۸۵۰ هزار نفر در این مدت از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند که میزان فروش بلیط موزه‌های استان نیز ۲۸۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به ورود ۱۱ میلیون و ۵۳۰ هزار دستگاه خودرو با پلاک غیربومی به استان در ۶ ماهه نخست سال جاری، تاکید کرد: تلاش داریم تا پرواز مستقیم از چین به تبریز داشته باشیم و همتایان چینی نیز بسیار به این موضوع علاقمند هستند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha