• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403073023196
  • خبرنگار : 71402

پوتین: همکاری روسیه و امارات در عرصه بین‌المللی برای مسائل جهانی مهم است

پوتین: همکاری روسیه و امارات در عرصه بین‌المللی برای مسائل جهانی مهم است

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) خطاب به رئیس امارات گفت که همکاری میان روسیه و امارات در عرصه بین‌المللی برای مسائل جهانی مهم است.

به گزارش ایسنا، پوتین در جریان مذاکره با «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات متحده عربی گفت: «تعامل ما نه تنها برای امور منطقه‌ای، بلکه برای مسائل جهانی نیز بسیار مهم است. ما فعالانه در سازمان‌های بین‌المللی و همچنین در پلتفرم‌های جهانی بین‌المللی بزرگ مانند سازمان ملل تعامل داریم.»

همچنین به گفته محمد بن زاید آل نهیان، امارات متحده عربی به کمک روسیه و اوکراین در مبادله زندانیان ادامه خواهد داد و آماده انجام تلاش‌های بیشتری برای حل و فصل شرایط بحرانی است.

رئیس امارات در ادامه تاکید کرد که روابط بین کشورش و روسیه در زمینه اقتصاد، تجارت، انرژی در حال توسعه است. به گفته او، تجارت بین روسیه و امارات در سال ۲۰۲۳ از ۱۱ میلیارد دلار فراتر رفته و ابوظبی آماده است تا برای رشد آن تلاش کند.

آل نهیان در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در کرملین گفت این روابط بین مسکو و ابوظبی از نظر کیفی به‌ویژه در زمینه اقتصاد و تجارت، انرژی و سایر زمینه‌ها در حال توسعه است. او افزود: «در سال ۲۰۱۸ تجارت بین کشورها به استثنای بخش نفت بالغ بر ۲.۵ میلیارد دلار بوده و این رقم در سال ۲۰۲۳ از مرز ۱۱ میلیارد دلار گذشته است.»

رئیس امارات در سفر به مسکو همچنین تاکید کرد: «ما به نوبه خود آمادگی داریم تمام تلاش خود را برای دستیابی به شاخص‌های بالاتر از این هم انجام دهیم.»

این مقام ارشد اماراتی تاکید کرد: «امارات به کمک روسیه و اوکراین در مبادله زندانیان ادامه خواهد داد و آماده است تلاش‌های بیشتری برای حل و فصل شرایط بحرانی انجام دهد. امارات متحده عربی به تلاش خود در چارچوب میانجیگری در مسائل بشردوستانه و مبادله اسیران جنگی ادامه می‌دهد و ما اخیرا هم تبادل دیگری انجام دادیم و من به شما اطمینان می‌دهم که در این مسیر به کار خود ادامه خواهیم داد. ما آماده‌ایم تا در این راستا تلاش بیشتری انجام دهیم. هرگونه تلاش برای حل بحران‌ها و درگیری‌ها به نفع صلح در جهان و به نفع هر ۲ طرف است.»

به گزارش اسپوتنیک، رئیس امارات همچنین تاکید کرد که برای روابط شخصی و کاری خود با پوتین ارزش بسیاری قائل است و خاطرنشان کرد که روابط مسکو و ابوظبی از اهمیت تاریخی و استراتژیک برخوردار است.

به گفته کرملین، پوتین و آل نهیان در مورد همکاری روسیه و امارات از جمله وضعیت فعلی و چشم‌انداز توسعه آن به رایزنی پرداختند. علاوه بر این، ۲ رهبر به مسائل بین‌المللی کنونی، به‌ویژه وضعیت غرب آسیا و شمال آفریقا پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha